بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره

استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره

بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره در زمان سرمایه گذاری برای آن امر بسیار مهمی است. شما می خواهید مطمئن باشید که نه تنها یک معامله عالی بلکه با کیفیت عالی بدست آورده اید. در این راه شما هم باید به استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره توجه کنید هم به انتخاب یک نصاب خوب برای این کار که برخی استانداردها در زمینه نصب را به خوبی پیاده سازی کند. چون این پنجره ها می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند سبب می شود که هزینه های شما کاهش یابد.بنابراین با بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره اطمینان حاصل نمایید که پنجره های خریداری شده برای خانه شما بسیار عالی هستند و عایق بندی خوبی دارد. در این مقاله برخی از  استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره را برای شما بررسی می کنیم.

 

مزایای استفاده از پنجره دوجداره با راندمان خوب

  • عایق کاری

شیشه دوجداره یک صفحه ی شیشه ای دیگر را بین محیط داخل منزل شما و بیرون قرار می دهد. با عایق بندی عالی آنها این پنجره ها به شما کمک می کنند که تا در زمستان خانه ای گرم و در تابستان خانه ای خنک داشته باشید.

  • آسیب و تعمیر و نگهداری

آیا تاکنون مجبور شده اید مبل، صندلی یا فرش را که تغییر رنگ داده اند، تعویض کنید. یک پنجره دوجداره از ورود اشعه ماوراء بنفش بیشتر به خانه جلوگیری می کند. بنابراین وسایل داخل منزل دیرتر آسیب می بینند. هم چنین یک پنجره دوجداره مطابق با استاندارد ها از ورود گرد و خاک به داخل نیز جلوگیری می کند.

  • سر و صدا

پنجره دوجداره از ورود صداهای بیرون ساختمان به داخل جلوگیری می کنند.

 

رتبه بندی و استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره چیست؟

بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره نشان می دهد که سیستم رتبه بندی راندمان انرژی در این پنجره ها توسط BFRC (شورای رتبه بندی انگلیس) پیاده سازی می شوند. این استانداردها در واقع نحوه استفاده پنجره دوجداره را از انرژی مورد بررسی قرار می دهند.

استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره در جهت رتبه بندی برای تعیین کارایی انرژی هر مؤلفه یک پنجره دوجداره از جمله قاب و شیشه ایجاد شده اند. در این استاندارد ها پس از بررسی کارایی پنجره به صورت کلی یک درجه از A تا G می دهند. گاهی تولید کنندگان این نوع پنجره ها بر اساس همین استانداردها و رتبه بندی BFRC برچسب انرژی را از A++ تا E قرار می دهند.

پنجره های دوجداره از لحاظ راندمان حرارتی و چگونگی حفظ و دفع گرما مورد آزمایش قرار می گیرند. هم چنین طبق استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره از جنبه عایق بودن در برابر سر و صدا تجزیه و تحلیل می شوند. تا به این مهم دست پیدا کنند که چه مقدار پنجره گرما و نورخورشید را از خود عبور می دهد. بنابراین اطمینان حاصل می شود که اتاق در عین داشتن نور کافی  فاقد اشعه مضر فرابنفش است.

در نهایت زمانی که یک پنجره دوجداره کاملاً مورد آزمایش قرار گرفت، مجوز های لازم برای اعتماد شما در قالب یک برچسب رتبه بندی انرژی برطبق استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره صادر می شود. هدف از این کار یک انتخاب با کیفیت توسط شما است که تنها با بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره بدست می آید.

 

بر طبق استانداردها کدام رتبه انرژی برای پنجره های دوجداره بهتر است؟

در بالا ترین حالت برای پنجره های دوجداره رتبه A++ را درنظر می گیرند. پنجره های دارای رتبه بالا ، راندمان حرارتی با بالاترین حد، عایق فوق العاده و بیشترین میزان جذب نورهای مضر خورشیدی را شامل می شوند. این در حالی است که بیشترین میزان نور را به اتاق شما می دهند.

علاوه براین پنجره های دارای درجه B وC  نیز به عنوان پنجره های دوجداره کارآمدی انرژی بالایی دارند. در همین حال پنجره های دوجداره با رتبه های پایین تر هم از دوام خوبی برخوردارند.

در بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره قانون گذاران خواستار آن هستند که یک پنجره میزان حداقلی از  رتبه بندی(C) را در استانداردهای کیفیت داشته باشند.

 

مقادیر U (U-Value)

طبق رتبه بندی انرژی که توسط BFRC انجام می شود ، به هر پنجره دوجداره یک مقدار U نسبت داده می شود. هرچه مقدار U پنجره شما بالاتر باشد، پنجره دوجداره در عایق کاری منزل شما بهتر عمل خواهد کرد.

پنجره های دوجداره ای که مقدار U زیادی دارند نه تنها یک خانه با راندمان انرژی خوب را برای شما فراهم می کنند، بلکه یک خانه ی زیبا می سازند. اگر شما به بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره بپردازید مطمئناً یک پنجره دوجداره با راندمان خوب را برای خانه ی خود می توانید فراهم کنید.

انتخاب آگاهانه یک پنجره دوجداره که مقدار U بالایی دارد، برای شما یک سرمایه گذاری درخشان محسوب می شود. این پنجره ها یک عایق بهتر ، با امنیت بالاتر و حتی یک دیوار با ظاهری زیباتر را به خانه شما می دهند.

اگر پنجره های دوجداره را با آنهایی که مقدار U بالاتری دارند تعویض کنیم، صرفه جویی زیادی در هزینه های قبوض انرژی خواهد شد.

 

عوامل مؤثر در عملکرد انرژی پنجره های دوجداره

برای بررسی عملکرد یک پنجره دوجداره باید باتوجه به بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره قسمت های مختلف پنجره را تحلیل کنیم که راندمان انرژی آنها چگونه است؟

به طور کلی سه عامل اصلی در راندمان یک پنجره دوجداره تأثیر گذارند که در اینجا بررسی خواهیم کرد. این عوامل در واقع اصلی ترین فاکتور ها برای محاسبه عملکرد یک پنجره دوجداره محسوب می شوند.

 

  • انتقال حرارتی(Thermal)

انتقال حرارتی اندازه گیری می کند که پنجره شما چگونه می تواند گرما را حفظ کند، هم چنین عملکرد آن برای حفظ گرمای غیرضروری چگونه است؟

این یک آزمایش بسیار مهم از دوام پنجره  شماست. علاوه براین چگونه یک جداره مضاعف برای پنجره شما ، اتاقتان را در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند.

این پنجره ها که دارای راندمان حرارتی بالا هستند موجب صرفه جویی در هزینه های خانگی در صورتحساب های قبوض می گردد و در نهایت گرمای خانه را ثابت نگه می دارند.

 

  • افزایش انرژی خورشیدی

این عامل بدین نکته اشاره دارد که پنجره شما چگونه می تواند گرمای طبیعی را از خارج به داخل خانه منتقل نماید.آزمایش کنندگان این عامل با بیان مقادیر بین 0 تا 1   نظرشان را در مورد این راندمان انرژی پنجره های دوجداره اعلام می کنند.

هرچه پنجره شما به مقدار 1 نزدیک تر باشد، مقدار گرمای بیشتر از بیرون به داخل منتقل می کند. این عامل در قالب G- Factor بروی برچسب های انرژی پنجره دوجداره یافت می شود.

 

  • نشت هوا

یکی دیگر از عوامل موثر در راندمان انرژی پنجره دوجداره طبق بررسی های استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره نشت هوا است. آزمایش نشت هوا اطمینان حاصل می کند، که پنجره های شما از سازه های بادوام برخوردار هستند. در برابر تغییرات ناگهانی هوا محکم و درخشان می مانند.

یک پنجره دوجداره با جلوگیری از فرار هوای گرم و جلوگیری از ورود هوای سرد باعث افزایش مقدار قابل توجهی انرژی می شود. هر پنجره ای که هنگام آزمایش نشت هوا از نمره کمتری برخوردار باشد ، عملکرد عالی آن را نشان می دهد. هم چنین این پنجره قابلیت اطمینان و صرفه جویی انرژی بیشتری دارد. این عامل نیز در قالب I-Factor بر بروی برچسب انرژی پنجره دوجداره رؤیت می شود.

در نهایت اگر یک پنجره با بررسی استانداردهای انرژی انتخاب شود سبب آرامش خاطر می شود.

پنجره های دو جداره با کارآیی انرژی باعث می شود خانه شما راحت تر شود در حالی که به طور چشمگیری هزینه های انرژی شما را کاهش می دهد و به ایجاد یک محیط روشن تر ، تمیزتر و سالم تر کمک می کند.

مقاله پیشنهادی بهترین پنجره دوجداره نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس