انواع پنجره های رایج

پنجره آلومینیومی

معرفی انواع پنجره های رایج در ایران

انواع پنجره های رایج در بازار ایران موضوع مورد بحث در این مقاله است . در مقاله های قبلی به بررسی و معرفی انواع پنجره های دوجداره UPVC پرداختیم . در این مقاله می خواهیم انواع پنجره های موجود در بازار را بر حسب نوع متریال آن معرفی و مقایسه کنیم .این پنجره ها را در چهار دسته پنجره چوبی ، پنجره آهنی ، آلومینیومی و پنجره UPVC معرفی خواهیم کرد :

پنجره چوبی

چوب یک عنصر آرامش بخش از طبیعت ، به عنوان متریال اولیه برای ساخت پنجره ها استفاده می شد . این ماده سرما و گرما را انتقال نمیدهد و این ضریب حرارتی پایین به عنوان یکی از مزیت های بسیار بارز چوب به حساب می آید . از طرفی دیگر چوب مورد استفاده در ساخت پنجره ها دارای خاصیت تورم و پوسیدگی است . هم چنین ضریب اطمینان پایین در هنگام آتش سوزی دارد .

هر چند که چوب به دلیل زیبایی منحصر به فردی که برای ساخت پنجره ها در ساختمان ها دارد ولی به دلیل معایب ذکر شده و محدودیت های بسیار زیاد به سختی انتخاب مصرف کنندگان و سازندگان ساختمان های مسکونی اداری و تجاری می باشد .

پنجره چوبی
پنجره چوبی

پنجره آهنی

پنجره های ساخته شده از متریال آهن ، سال های مورد توجه و استفاده سازندگان و مصرف کنندگان بود و علت استفاده از آن دوام بسیار بالا ، مقاومت بالاتر در مقابل آتش سوزی و شکل پذیری راحت تر بوده ولی امروزه به دلیل وجود معایب بسیار بیشتری مانند عایق نبودن ، زنگ زدگی ، خوردگی و وزن بسیار بالا دیگر مانند سابق مورد توجه سازندگان ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری نیست .

پنجره آهنی
پنجره آهنی

پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی مشکلات پنجره آهنی را در بدو ورود خود حل کرد ؛ مشکلاتی اعم از خوردگی ، زنگ زدگی ، وزن زیاد و مقطع ضخیم تر . این پنجره مقاومت بالاتری در مقایسه با رقیب خود پنجره های چوبی داشت اما با این وجود مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشت که این پنجره را از صدر جدول پنجره های محبوب بازار حذف کرد . مشکلاتی مانند عایق نبودن ، عدم امکان ترمیم در صورت وجود خط و خش و زدگی و … . هم چنین این پنجره ها عایق نبودن و باعث از بین رفتن انرژی می شدند .

پنجره آلومینیومی
پنجره آلومینیومی

پنجره UPVC

این پنجره ها ساخته شده از پروفیل UPVC بودند که قبل تر در مقاله ای جامع و کامل به بررسی اینکه پروفیل UPVC چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم و همچنین در مقاله به بررسی 0 تا 100 درب و پنجره های دوجداره UPVC پرداختیم . این پنجره ها بر خلاف پنجره های آلومینیومی به صورت یکپارچه به یکدیگر جوش شده اند ، بسیار مقاوم تر هستند ، عایق صدا ، حرارت و گرد و غبار هستند .

پنجره UPVC
پنجره UPVC
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس