نحوه انتخاب بهترین شیشه برای پنجره

نحوه انتخاب بهترین شیشه برای پنجره

در این مطلب به نحوه انتخاب بهترین شیشه برای پنجره دو جداره و سه جداره می پردازیم. پنجره می تواند عملکرد حرارتی و بهره وری انرژی یک خانه را ایجاد یا از بین ببرد. پنجره با نوع شیشه اشتباه، باعث گرم شدن اتاق ها در تابستان می شود و در زمستان، آن پنجره ها مانند یک غربال گرما عمل می کند. این می تواند در تمام سال هزینه های گرمایشی و سرمایش شما را بالا برده و خانه شما را به مکانی کم هزینه تر تبدیل کند.

دو جداره و سه جداره: انتخاب بهترین شیشه برای پنجره

با توجه به اینکه بهره وری انرژی، امروزه مورد توجه سازندگان و صاحبان خانه است، اکنون بیشتر پنجره ها دارای دو جداره هستند، به این معنی که هر پنجره شامل دو صفحه شیشه ای است که به وسیله یک فضا وصل شده و فضای بین آن پر از یک عایق گاز است. به این واحدها به عنوان واحدهای شیشه عایق (IGU) گفته می شود.

IGU همچنین می تواند دارای لعاب سه گانه باشد. پنجره های سه جداره نسبت به پنجره های دو جداره هزینه بالاتری دارند.

طراحی فضا که دو (یا سه) شیشه را به هم متصل می کند نیز برای عملکرد کلی یک IGU اهمیت دارد. در گذشته، فلز ماده اولیه ای بود که در فاصله سنج ها مورد استفاده قرار می گرفت. هدایت فلز مشکلاتی را به وجود می آورد و این نوع فاصله دهنده ها باعث تراکم و بلورهای یخی شدند.

برای کاهش احتمال رطوبت به دام افتاده بین صفحات، اکنون تولیدکننده ها فاصله هایی را از فلز تصفیه شده یا کف ساختاری بهمراه یک ماده خشک کن جدا می کنند که باعث می شود رطوبت به دام افتاده در فضا در طی فرآیند تولید، از بین برود.

بهترین بهترین شیشه برای پنجره پر کننده هوا یا گاز بی اثر کدام است؟

IGU ها، با گرم شدن هوا و خنک شدن ، حرکت آن باعث ایجاد مناطق گرم در بالای پنجره و مناطق سردسیر در پایین می شود. تعویض هوا با گاز کمتر رسانا باعث کاهش انتقال حرارت ، بهبود عملکرد لعاب و کاهش ضریب U واحد یا سرعت انتقال حرارت می شود.

امروزه بیشتر IGU های تولید شده از گاز آرگون یا کریپتون پر می شوند. هر دو گاز غیر سمی، غیر واکنشی، شفاف و بدون بو هستند.

گاز آرگون به دلیل مقرون به صرفه تر بودن نسبت به کریپتون بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تصمیم به انتخاب پنجره های دو جداره پر از گاز آرگون دارید، فضای بین دو صفحه شیشه ای تقریباً نیم اینچ خواهد بود.

گاز کریپتون فضای کمتری نسبت به گاز آرگون دارد ، بنابراین برای جلوگیری از عمیق تر شدن پنجره های سه جداره برای قرار گرفتن در یک قاب پنجره استاندارد بسیار مفید است. عرض مطلوب شکاف برای گازهای کریپتون سه هشتم اینچ است ، بنابراین اگر پنجره های سه جداره اثبات شده بهترین شرط بندی برای آب و هوای شما باشند، احتمالاً پنجره های جدید شما با گاز کریپتون عایق بندی می شوند.

شیشه کم E در مقابل شیشه آبدیده

روکش های کم E

روکش کم E یک لایه نازک از فلز است که در فرآیند تولید شیشه به یک طرف شیشه اعمال می شود. روکش تقریبا نامرئی است و هدف آن کند کردن سرعت انتقال گرما از طریق شیشه است. تولید کنندگان همیشه از پوشش کم E در قسمت داخلی صفحه شیشه ای قرار می دهند تا از آن در برابر عناصر و آسیب های جسمی محافظت کنند.

انواع مختلفی از روکش های کم E به گونه ای طراحی شده اند که امکان افزایش گرمای خورشید زیاد ، متوسط یا پایین را فراهم می آورد. این نوآوری به کنترل میزان کل گرمای منتقل شده از طریق تابلوها کمک می کند و به سازندگان این امکان را می دهد تا با در نظر گرفتن شرایط کلی آب و هوا و الگوهای سالانه هوا ، پنجره را به نیازهای خانه تنظیم کنند.

پوشش های خورشیدی بالاتر باعث می شوند گرمای بیشتری از خورشید به خانه یا ساختمان منتقل شود ، بنابراین بیشتر آنها در مناطقی از کشور با زمستان های طولانی و خشن استفاده می شود.

شیشه ی حرارت دیده

شیشه حرارت دیده یا آبدیده ، همچنین شیشه ایمنی نامیده می شود. هوشمندانه ترین انتخاب برای بهترین شیشه برای پنجره و سایر سازه های شیشه ای در خانه شما است. این شیشه گرم شده و در طی مراحل ساخت بسیار سریع سرد می شود. این تغییر سریع دما باعث می شود تا حدود چهار برابر از شیشه های دیگر قوی تر شود.

اگر شیشه آبدیده خراب شود، به گونه ای طراحی شده است که به قطعات کوچک و لبه دار فرو بریزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس