پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

 پنجره آلومینیومی، نوعی پنجره است که فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است. این نوع پنجره به دلیل ویژگی‌هایی مانند سبکی، قدرت بالا، مقاومت در برابر زنگ زدگی و تحمل به شرایط آب و هوایی مناسبی برای استفاده در ساختمان‌ها است. در ادامه بیشتر در رابطه با پنجره آلومینیومی و ویژگی های آن توضیح خواهیم داد.

 آنچه خواهید خواند:

 ✔  انواع پنجره آلومینیومی از نظر تعداد جداره ها✔انواع پروفیل پنجره آلومینیومی✔ تفاوت آلومینیوم نرمال و ترمال✔ مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی✔ معایب پنجره دوجداره آلومینیومی✔ تميز كردن پنجره آلومينيومی✔ تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

درب و پنجره آلومینیومی، هماهنگی و زیبایی در دکوراسیون داخلی

درب و پنجره آلومینیومی یک ترکیب زیبا و هماهنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان است. استفاده از همان جنس و طرح در درب و پنجره‌ها، ظاهری هماهنگ و زیبا را به فضا می‌بخشد. این ترکیب در طراحی و اجرای پروژه‌های معماری و دکوراسیون داخلی، جلوه‌ای شیک و مدرن ایجاد می‌کند.

پنجره آلومینیومی چیست؟

پنجره آلومینیومی دوجداره، همانطور که از نامش پیداست از جنس آلومینیوم فلزی است. رنگ آن نقره ای با جلوه ی فلز، نرم، وزن بسیار کم و مهمترین ویژگی آن شکل پذیری بالاست. آلومینیوم دارای ویژگی زد زنگ است. پنجره آلومینیومی نیز از همین پروفیل های آلومینیومی ساخته میشود. در ساخت درب و پنجره آلومینیومی از پروفیل های فلزی بسیار سبک استفاده میشود که برخی از آنها رسانای قوی نیز محسوب میشوند. این متریال در درب و پنجره های قدیمی نیز کاربرد گسترده ای داشته و به مرور تغییراتی در ساختار آن بوجود آمده است. به طوریکه در چند سال اخیر برای افزایش عایق بودن آنها از پروفیل های ترمال بریک برای این منظور استفاده میشود. علاوه براین، نوع شیشه های به کار رفته در پنجره نیز با تغییراتی مواجه شده و دوجداره شده اند. این پنجره ها با قرار گرفتن بر  روی دیوار ساختمان ها به دلیل وزن سبکی که دارند بار مرده را کاهش می دهند. در نتیجه می توانند گزینه مناسبی برای افزایش مقاومت ساختمان به شمار روند و در شرایط بروز زلزله نیز بهتر است پنجره های آهنی سنگین عمل خواهند کرد.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

خرید پنجره آلومینیومی

برای خرید پنجره آلومینیومی لازم است فاکتورهایی مانند کیفیت، قیمت مناسب و زیبایی را با هم تلفیق کنید. سایان وین با سالها تجربه در زمینه تولید درب و پنجره آلومینیومی دوجداره کشویی و لولایی محصولاتی تضمین شده را ارائه داده و به صورت عمده و جزئی به سراسر ایران ارسال می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش سایان وین تماس بگیرید و از مشاوره رایگان قبل از خرید پنجره آلومینیومی دوجداره بهره مند شوید.

خرید پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران

یکی از ملزومات هر ساختمانی، داشتن در و پنجره است. امروزه خرید پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در گذشته از پنجره‌های آلومینیومی به وفور استفاده می‌شد. اکنون فعالان حوزه ساخت، با تولید پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، از هدر رفت گرما و انرژی در ساختمان‌ها جلوگیری می‌کنند. به علاوه این نوع پنجره‌ها، زیبایی دو چندانی را به ظاهر منازل می‌دهد.

موضوعی که باعث شده، خرید پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران طرفداران بسیاری پیدا کند، وجود مزایای آن است. مقاومت بالا، کم کردن اتلاف انرژی، سازگاری با محیط زیست، تنوع رنگ، نصب سریع و امکان تعمیر راحت از جمله ویژگی‌های این نوع پنجره‌ها است. همچنین این نوع پنجره‌ها را می‌توان در حالت‌های مختلفی پیاده‌سازی کرد. حالت کشویی، تک حالته، دو حالته، فرانسوی، آکاردئونی، دو طرف بازشو و یک طرف بازشو نمونه‌های پرطرفداری در ساخت هستند.

عوامل مختلفی در قیمت پنجره دوجداره تأثیرگذار است.  هر خریدار می‌تواند بسته به میزان بودجه‌ خود ، فاکتور های موردنظر را برای خرید پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران انتخاب کند. برخی از فاکتورهای مؤثر در این زمینه به شرح زیر است:

  • وزن آلومینیوم خالص مصرفی
  • محاسبه قیمت یراق آلات
  • هزینه حمل و نقل
  • نوع شیشه به کار رفته
  • ابعاد پنجره
  • تعداد بازشو
  • کیفیت تولید
  • هزینه نصب
  • سایر هزینه‌ها

برای بررسی ابعاد بیشتر در زمینه خرید پنجره دوجداره آلومینیومی در تهران، می‌توانید با نمایندگان فروش آن در ارتباط باشید. کارشناسان آماده پاسخگویی به سؤالات شما خریداران عزیز هستند تا راهنمایی‌های لازم در این خصوص را دراختیارتان قرار دهند.

انواع پنجره آلومینیومی از نظر تعداد جداره ها

علاوه بر تفاوت هایی که در مدل باز و بسته پنجره ها و همچنین پروفیل های آنها وجود دارد، تعداد لایه های شیشه ای به کار رفته نیز متفاوت خواهد بود. بر همین اساس می توان انواع پنجره آلومینیومی را به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • پنجره تک جداره آلومینیومی

این پنجره ها همان پنجره های قدیمی هستند که یک لایه شیشه درون پروفیل های آلومینیومی قرار میگیرد. با توجه به نوع پروفیل ها و همچنین تعداد لایه های شیشه ای، این پنجره ها نه تنها قیمت ارزانی دارند، بلکه در جلوگیری از هدر رفتن انرژی نمی توانند موثر عمل کنند. شیشه های این پنجره ها می توانند یکی از انواع سکوریت و لیمنت و سندبلاست و شیشه های رنگی و طرح دار باشد و محدودیتی در این زمینه ندارند.

  • پنجره دوجداره آلومینیومی

بهترین و کاربردی ترین انواع درب و پنجره آلومینیومی، مدل های دوجداره هستند. پروفیل های به کار رفته در این پنجره ها به گونه ایست که دو لایه شیشه را در خود جای می دهند. بین دو لایه شیشه گاز آرگون قرار میگیرد و به همین دلیل عایق بسیار قوی در برابر حرارت و صوت محسوب میشوند. علاوه براین، عایق بندی و آب بندی این پنجره ها بسیار استاندارد  بوده و به همین دلیل گرد و غبار و آلودگی ها نیز از آنها امکان عبور پیدا نمی کنند. در اغلب ساختمان های جدید بر اساس استانداردهای ایمنی از پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده میشود که در شرایط بروز زلزله نیز بهتر از مدل های معمولی و تک جداره عمل خواهند کرد.

 

پنجره آلومینیومی چقدر استحکام دارد؟

آلومینیوم یک ماده فوق العاده قوی است. قاب در و پنجره آلومینیومی خوش ساخت برای چندین دهه دوام می آورد و نمی شکند و از هم نمی پاشد. آلومینیوم در برابر عناصر مقاوم و بسیار بادوام است، به این معنی که پس از چندین دهه نصب، پنجره ها مانند نو خواهند بود.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

انواع پنجره دوجداره آلومینیومی

از مهمترین انواع پنجره های آلومینیومی ساخته شده با پروفیل های مختلف به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • آلومینیوم ساده (Normal Aluminium)

آلومینیوم ساده تشکیل شده از 2 نوع پروفیل اس تی (ST) و کرونت (Coronet) است که از متداول ترین پنجره های موجود در ایران هستند. تفاوت این دو نوع پروفیل در هندسه مقطع آنها می باشد. با توجه به ویژگی ها و مزایایی که پروفیل های اس تی نسبت به پروفیل آلومینومی دیگر به نام کرونت دارد، تنها پنجره آلومینیومی ساخته شده با پروفیل ST در بازار یافت میشود. پنجره های کرونت بعد از مدتی استفاده به دلیل عایق نبودن، هم چنین عدم نصب قفل ها به صورت قوی، بعد از مدتی سست شده و از رگلاژ خارج می شود. پنجره های ساخته شده با پروفیل ST دارای استحکام بالاتری می باشد و همچنین یراق آلات به کیفیت بهتری روی آن نصب می شود. به دلیل استفاده از نوارهای مویی و آب بند عمر آنها نیز بیشتر است.

  • آلومینیوم ترمال بریک (Thermal Break Aluminium)

همانطور که در بالا اشاره شد پنجره های دوجداره آلومینیومی ضعیف عدم تحمل حرارتی را دارند و در برابر حرارت عایق نیستند. پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک به همین منظور تولید شده که در صنعت درب و پنجره دوجداره آلومینیومی کاربرد دارد. این پروفیل ها توسط یک تسمه که در بازه ی دمایی 50 تا 220 درجه را تحمل می کنند تولید می شود. در حقیقت پروفیل های پنجره آلومینیومی ترمال بریک از دو پروفیل بیرونی و درونی به وسیله تسمه های پلی آمیدی به هم متصل می شوند. این مورد این ویژگی را به وجود می آورد که قسمت های داخلی و خارجی میتواند رنگ های مختص به خود را داشته باشد. استفاده از این سیستم، عایق بسیار خوبی برای آلومینیوم بوده و هم چنین استفاده ازسیستم آنادایزینگ باعث ایجاد رنگهای بسیار زیبا و دلنشین برای پنجره آلومینیومی دوجداره خود داشته باشید و هم چنین شاهد دوام بسیار بالای این پروفیل در شرایط های جوی متفاوت باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که آلومینیوم مورد استفاده در ساخت درب و پنجره آلومینیومی، آلومینیوم شماره 6063 می باشد.

  • چوب آلومینیوم (Alu Wood)

نوع دیگر از پنجره های دوجداره آلومینیومی پنجره ساخته شده از پروفیل های Alu Wood هست. در این نوع پروفیل ها ، لایه داخلی از جنس چوب و لایه بیرونی از جنس آلومینیوم قرار دارد. در واقع این نوع پروفیل یک پروفیل ترکیبی است.


ارزانترین قیمت پنجره دوجداره چگونه محاسبه میشود؟

انواع پروفیل پنجره آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی را می توان بر اساس نوع پروفیل به کار رفته در آنها نیز در گروه های متعددی قرار داد. بر همین اساس این پنجره ها در دو گروه دسته بندی میشوند که عبارتند از:

  • پنجره آلومینیومی ترمال بریک

با توجه به اینکه آلومینیوم رسانای قوی است، حرارت و گرما را براحتی از خود عبور می دهد. به همین دلیل در پروفیل های آن تغییراتی ایجاد شده و لایه عایق تعبیه میشود. پنجره آلومینیوم ترمال بریک یکی از مقاوم ترین پنجره ها در برابر نفوذ حرارت می باشد که میان دو لایه آلومینیوم یک لایه پلی آمید قرار میگیرد. این لایه پلاستیکی تاثیر چشمگیری بر جلوگیری از نفوذ حرارت داشته و می تواند هزینه های مصرف انرژی ساختمان ها را تا حد مطلوبی کاهش دهد.

  • پنجره آلومینیومی نرمال بریک

در پنجره های آلومینیومی معمولی و ساده از پروفیل هایی استفاده میشود که عایق نبوده و حرارت را عبور می دهند. این پنجره ها قیمت ارزانی داشته و به همین دلیل در پروژه هایی که با محدودیت بودجه مواجه هستند کاربرد پیدا می کنند. در بسیاری از ساختمان های جدید از پنجره های نرمال بریک به ندرت استفاده میشود.

تفاوت آلومینیوم نرمال و ترمال

در انتخاب و خرید پنجره آلومینیومی برای بسیاری از افراد سوال است که پنجره آلومینیوم نرمال و ترمال چه تفاوت هایی با هم دارند. همان طور که اشاره شد، پروفیل های ترمال بریک از سه لایه تشکیل شده و یک لایه پلی آمید عایق در میان آلومینیوم ها قرار گرفته است. این در حالیست که پنجره های نرمال بریک بدون لایه عایق بوده و حرارت را از خود عبور می دهند.

از دیگر تفاوت های این دو پنجره آلومینیوم می توان به قیمت و دوام و ماندگاری آنها اشاره کرد. پنجره های ترمال بریک به دلیل لایه پلاستیکی میانی در برابر ضربه نیز مقاومت بالاتری داشته و به همین دلیل طول عمر بیشتری نسبت به نرمال بریک دارند. علاوه براین، قیمت ترمال بریک بیشتر از نرمال است که البته با توجه به تاثیری که بر  کاهش هزینه های مصرف انرژی در بلند مدت دارند می توان از این تفاوت قیمت چشم پوشی کرد.

 

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

 

مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی

استقبال بسیار زیاد از پنجره های آلومینیومی نشان دهنده مزایای متعدد این سازه ها است. مهم ترین ویژگی های مثبت و مزایای این پنجره ها عبارتند از:

  • تنوع بالا در رنگ

پروفیل های آلومینیومی قابلیت رنگ آمیزی بسیار آسانی دارند. به همین دلیل می توان متناسب با سبک معماری و نمای ساختمان رنگ پنجره را تغییر دارد. علاوه براین، در مدل های ترمال بریک می توان نمای بیرونی و داخلی پنجره را با رنگ های متفاوتی رنگ آمیزی کرد!

تنوع در طرح و مدل پنجره

فلز آلومینیوم را می توان در طرح و مدل های مختلفی حالت و فرم  داد. به همین دلیل علاوه بر مدل های کشویی، لولایی، واگنی، لیفت اند  اسلاید، فرانسوی و غیره می توان طرح های سفارشی را اجرا کرد. متناسب با ابعاد پنجره، نوع کاربری ساختمان و سبک معماری امکان اجرای پنجره آلومینیومی در طرح های خلاقانه نیز وجود دارد.

  • طول عمر بالا

آلومینیوم یکی از مقاوم ترین فلزات در برابر ضربه می باشد. به همین دلیل درب و پنجره آلومینیوم به ندرت دچار ترک و شکستگی میشود. علاوه براین، این قبیل فلزات در برابر تماس با نم و رطوبت و باراش باران های اسیدی مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نخواهند شد. در نتیجه این پنجره ها برخلاف پنجره های چوبی نیاز به مراقبت نداشته و طول عمر بالای آنها تضمین شده خواهد بود.

 

آیا پنجره های آلومینیومی سردتر می شوند؟

این در واقع یک افسانه است که پنجره های آلومینیومی سرد هستند. درست است که آلومینیوم یک رسانای حرارتی عالی است و زمانی که آلومینیوم برای اولین بار برای تولید در و پنجره استفاده شد، این یک مشکل بود. با این حال، محصولات مدرن بهبود خانه آلومینیومی شامل یک ترمال بریک پلی آمید برای جلوگیری از انتقال حرارت است.

پروفیل هافمن

پروفیل های هافمن به عنوان یکی از عوامل اساسی و مهم در فرآیند تولید درب و پنجره دوجداره هافمن، ویژگی ها و خصوصیاتی منحصر به فرد دارند که تاثیر مهمی بر کیفیت و عملکرد نهایی محصولات دارند. این پروفیل ها از مواد با کیفیت بالا ساخته می شوند و با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، به شکلی دقیق و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شوند که دارای عمر مفید طولانی می باشند.

از جمله مهمترین ویژگی های پروفیل های هافمن می توان به مواد مورد استفاده در تهیه آن ها اشاره کرد. این پروفیل ها از آلومینیوم و UPVC با کیفیت عالی تهیه می شوند. این مواد دارای ویژگی هایی چون مقاومت در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی، تغییرات دما و شرایط محیطی مختلف هستند که به پروفیل های هافمن توانایی مقاومت در برابر عوامل مخرب را می بخشد.

طراحی منحصر به فرد و دقیق پروفیل های درب و پنجره هافمن، با توجه به نیازهای عملکردی و ظاهری محصولات، به نحوی انجام می شود که تاثیر مهمی در کارایی و زیبایی محصولات دارد. از طراحی لبه های پروفیل تا انتخاب قطعات مکمل مانند پنجره های بازشو و مکانیزم های قفل بندی، همه نکات با دقت در نظر گرفته می شوند.

پروفیل های UPVC به دلیل ویژگی های خاص خود مانند عایق حرارتی و صوتی بسیار بالا، توانایی کاهش هزینه های انرژی و ایجاد محیطی آرام و مطبوع در داخل فضاها را دارند. همچنین این پروفیل ها از مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، پوسیدگی و تغییرات شرایط جوی برخوردار هستند که به افزایش عمر مفید و دوام محصولات کمک می کند.

پروفیل های آلومینیوم به دلیل وزن سبک، قابلیت انعطاف پذیری در طراحی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی گزینه ایده آلی برای تولید درب و پنجره هافمن محسوب می شوند.

 

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

  • مقاومت در برابر حریق

از دیگر مزایای پنجره های آلومینیومی می توان به مقاومت بالای آنها در برابر حریق اشاره کرد. درب و پنجره آلومینیومی که با پروفیل ترمال بریک تولید میشوند به سختی دچار حریق شده و در این شرایط می توانند از داخل ساختمان محافظت کنند. دقت داشته باشید که نمونه های تقلبی این درب و پنجره ها چنین ویژگی را نداشته و در صورت حریق بوی پلاستیک از آنها به مشام میرسد.

  • عایق حرارتی و صوتی

استفاده از لایه پلاستیکی پلی آمید در پروفیل های ترمال بریک تاثیر چشمگیری بر عایق شدن آنها در برابر حرارت و صوت دارد. آلومینیوم در حالت معمول رسانای بسیار قوی می باشد و این ویژگی تنها در مدل های ترمال است. علاوه بر بدنه عایق، شیشه های به کار رفته در آنها اگر از نوع دوجداره باشد به شدت می تواند در کاهش هزینه های انرژی و هدر رفت انرژی موثر عمل کنند.

  • کاهش بار مرده ساختمان

یکی از مهم ترین اصول در تجهیز ساختمان ها، توجه به بار مرده سازه است. پنجره دوجداره آلومینیومی وزن بسیار سبکی داشته و به همین دلیل در کنار حفظ استحکام، به کاهش بار مرده ساختمان کمک می کند. درب و پنجره آلومینیومی در شرایط بروز زلزله بسیار خوب عمل می کنند.

معایب پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره های دوجداره آلومینیومی نیز دارای اندک معایبی از لحاظ کارکرد و متریال می باشد که به برخی از آن ها در زیر اشاره می کنیم:

  • پروفیل های آلومینیومی هرچند غیر قابل اشتعال هستند ولی در برابر حرارت مقاوم نیستند.
  • عدم مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی
  • قابلیت خراشیدگی و از بین رفتن زیبایی
  • اتصال مکانیکی قطعات که باعث می شود پنجره آلومینومی از حالت رگلاژ خارج شود.
  • انتقال گرد و غبار به داخل ساختمان از محل اتصالات مکانیکی اشاره شده در مورد قبل

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا UPVC

انتخاب بین پنجره دوجداره آلومینیومی و UPVC به موارد مختلفی مرتبط است که در ادامه به تفصیل به آن ها پرداخته می شود.

مقاومت در برابر عوامل زیستی و آب و هوا: پنجره های دوجداره آلومینیومی به دلیل ماده سازنده آن یعنی آلومینیم، مقاومت بالا در برابر عوامل زیستی و آب و هوا دارند. آلومینیم با توجه به طبیعت خود ضد زنگ بوده و در برابر خوردگی مقاوم است. از سوی دیگر پنجره های UPVC نیز به خوبی در مقابل رطوبت و تغییرات جوی عمل می کنند و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارند.

عایق حرارتی و صوتی: پنجره های UPVC دارای خواص عایق حرارتی و صوتی بالاتری نسبت به پنجره آلومینیومی هستند. این به معنای کاهش انتقال حرارت و صدا از داخل به بیرون و برعکس است. از این رو، می توانند در بهبود کارایی انرژی ساختمان و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش موثر باشند.

ظاهر و طراحیک: پنجره دوجداره آلومینیومی به دلیل ساختار خود، امکان ایجاد طراحی های بزرگ تر و ضخیم تر را دارند. این ویژگی به خصوص برای پنجره هایی با ابعاد بزرگ مفید است. از سوی دیگر پنجره های UPVC به دلیل خواص ساختاری خود به سادگی می توانند در طرح های متنوعی ساخته شوند.

قیمت: معمولا پنجره های UPVC نسبت به درب و پنجره آلومینیومی قیمت کمتری دارند. این قیمت کمتر به خاطر هزینه تولید پایین تر مواد و همچنین عدم نیاز به رنگ آمیزی باشد.

نگهداری و تعمیرات: پنجرهای UPVC نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارند. آلومینیوم به خاطر خصوصیات طبیعی خود نیاز به نظافت و تعمیر مکرر دارد.

در نهایت انتخاب بین پنجره دوجداره آلومینیومی و UPVC به نیازها و سلیقه، بودجه و اهمیت موارد مختلف بستگی دارد. هر یک از این نوع پنجره ها مزایا و معایب خود را دارند و برای انتخاب مناسب تر باید به دقت تصمیم گیری شود.

sayanwim.com

درب و پنجره آلومینیومی اختصاصی

معماری ساختمان ها در سبک های مختلفی انجام میشود و به همین دلیل در برخی از مواقع نیاز به درب و پنجره آلومینیومی اختصاصی با مدل های منحصر به فرد است. پروفیل های آلومینیومی دارای تنوع بالایی هستند و قابلیت تغییر شکل را دارا هستند. به همین دلیل می توان مدل های خلاقانه را بر اساس ابعاد و سایر ویژگی های محل نصب اجرا کرد. دقت داشته باشید که درب و پنجره آلومینیومی اختصاصی و سفارشی دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل های معمول است.

تميز كردن پنجره آلومينيومی

در طول سال و مخصوصا با نزدیک شدن به نوروز تمیز کردن درب و پنجره ها اهمیت بسیار زیادی دارند. تمیز کردن پنجره آلومینیومی شامل دو بخش است؛ تمیز کردن شیشه و تمیز کردن قاب آلومینیومی. برای تمیز کردن شیشه ها می توان از شیشه پاک کن و دستمال نرم نخی استفاده کرد. برای تمیز کردن قاب باید دقت داشته باشید که تا حد امکان شوینده های اسیدی استفاده نکنید.

بهترین محلول برای تمیز کردن سطوح آلومینیومی درب و پنجره ها، آب گرم و صابون است. محلول آب و صابون را با دستمال روی کثیفی های پنجره بکشید و سپس با دستمال آن را خشک کنید. اگر کثیفی بیش از اندازه بودن و لکه ها براحتی تمیز نمیشوند، مقدار کمی سرکه را با آب مخلوط کنید و با دستمال روی سطح بکشید. بلافاصله محلول را از روی سطح آلومینیومی پاک کنید تا به آن آسیب وارد نکند. ترکیب آب و جوش شیرین نیز می تواند برای لکه های قوی روی درب و پنجره آلومینیومی مناسب باشد.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

وزن یک متر مربع پنجره آلومینیومی

وزن یک متر مربع پنجره آلومینیومی به تعدادی عوامل مرتبط با مشخصات مختلف آن مرتبط است. این عوامل شامل جزئیات فنی پروفیل، نوع و ضخامت شیشه و نوع یراق آلات استفاده شده در پنجره می باشند که هر کدام اثر خود را بر وزن نهایی پنجره آلومینیومی دارند. در ادامه تاثیر هرکدام از این عوامل را بر وزن پنجره آلومینیومی ذکر می کنیم:

پروفیل آلومینیومی: انتخاب پروفیل مناسب و با ضخامت مورد نیاز از مهمترین عوامل تعیین کننده وزن پنجره است. پروفیل ها معمولا از آلیاژهای مختلف ساخته می شوند که هر کدام ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی دارند. ضخامت پروفیل نیز تاثیرزیادی بر روزن دارند. پروفیل های ضخیم تر معمولا وزن بیشتری دارند.

شیشه: نوع و ضخامت شیشه ای که در پنجره آلومینیومی استفاده می شود، به طور مستقیم بر وزن پنجره آلومینیومی تاثیر می گذارد.

مواد نازک کننده حرارتی: استفاده از مولین یا وادار در پروفیل می تواند تاثیر بسزایی بر وزن پنجره آلومینیومی داشته باشد. این مواد به عنوان ترمال بریک شناخته می شوند و می توانند وزن را افزایش دهند.

یراق آلات مصرفی: نوع و سبک یراق آلات مورد استفاده نیز بر روی وزن پنجره آلومینیومی تاثیرگذار است. پنجره های کشویی ممکن است نیاز به یراق آلات خاص داشته باشند که ممکن است وزن را افزایش دهند.

سیستم بازشو: پنجره بازشو (لولایی، کشویی، لیفت اند اسلاید و غیره) نیز بر روی وزن نهایی تاثیر دارد. سیستم های لولایی معمولا نیاز به یراق آلات بیشتری دارند که ممکن است وزن را افزایش دهد.

در نهایت تمام این عوامل می توانند وزن نهایی یک متر مربع پنجره آلومینیومی تاثیرگذارند. انتخاب متناسب و هماهنگ این عوامل می تواند به بهینه سازی وزن و کارایی پنجره ها کمک کند.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک یکی از مدل های پیشرفته و کارآمد در زمینه ساخت و ساز و نوسازی ساختمان ها محسوب می شود. این نوع پنجره و درب ها با تکنولوژی ترمال بریک، بهبودهای چشمگیری در عایق بندی حرارتی و صوتی دارند و از مزایای فراوانی برخوردارند. در ادامه به صورت دقیق تر به این موضوع می پردازیم:

  • تکنولوژی ترمال بریک:

درب و پنجره آلومینیومی با ترمال بریک دو پروفیل آلومینیومی با یک ماده عایق حرارتی (معمولا پلی آمید) از هم جدا شده اند. این لایه عایق حرارتی ترمال بریک نامیده می شود و عملکرد حرارتی پنجره ها و درب ها به طرز چشمگیری بهبود می بخشند. ترمال بریک باعث کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون و برعکس می شود که این امر منجر به افزایش کارایی انرژی و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش می گردد.

  • عایق بندی حرارتی بالا:

تکنولوژی ترمال بریک در درب و پنجره آلومینیومی باعث گاهش تلفات حرارتی و انتقال حرارت از داخل به بیرون یا بالعکس می شود. این ویژگی باعث بهبود مصرف انرژی های مودر نیاز برای گرمایش و سرمایش در ساختمان می شود. درب و پنجره آلومینیومی با ترمال بریک به طور موثری از افت حرارتی جلوگیری می کنند و از ایجاد نقاط سرد یا گرم در سطح پنجره جلوگیری می کنند.

  • کاهش صداهای محیطی:

ترمال بریک نه تنها در بهبود عایق بندی حرارتی بلکه در کاهش صداهای محیطی نیز نقش معمی دارد. این نوع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی موجب کاهش نفوذ صداهای خارجی به داخل و بالعکس می شوند که بهبود محیط زندگی در داخل ساختمان را به ارمغان می آورند.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

  • پایدرای و دوام:

تکنولوژی ترمال بریک به پایداری و دوام بیشتر درب و پنجره آلومینیومی کمک می کند. زیرا این لایه عایق حرارتی از ورود رطوبت و همچنین تغییرات جوی محافظت می کند. به عبارت دیگر، درب و پنجره دوجداره آبومیمی با ترمال بریک می توانند در محیط های مختلف با دوام بیشتری عمل کنند.

  • طراحی و زیبایی:

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با ترمال بریک، امکان ایجاد طراحی های متنوع و زیبا را فراهم می کنند. این نوع پنجره ها به علاوه از منظر ظاهری جذابند و امکان استفاده از رنگ ها و ترکیبات مختلف را نیز دارا هستند.

در نتیجه درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با تکنولوژی ترمال بریک با بهبود عایق بندی حرارتی و صوتی، دوام بالا و طراحی زیبا انتخاب مناسبی برای ساختمان ها و واحدهای مسکونی و تجاری می باشند. این نوع درب و پنجره آلومینیومی می توانند به بهبود کیفیت زندگی در داخل ساختمان و همچنین کاهش هزینه های انرژی کمک کنند.

درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی

درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی یک نوع درب ورودی است که به طور اختصاصی برای استفاده در محیط هایی از جمله سرویس های بهداشتی، حمام ها، تولت ها و فضاهای عمومی طراحی و استفاده می شود. این نوع درب از آلومینیوم ساخته می شود که یک ماده سبک، مقاوم و با دوام است.

در ادامه توضیحات کامل تری درباره درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی ارائه می دهیم:

درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی از یک فریم آلومینیومی تشکیل شده است که به شکل کشو طراحی شده است. این کشو در زمان استفاده به یک سمت باز شده و به راحتی مجددا به شکلی محکم بسته می شود. این ساختار کشویی امکان استفاده آسان و همچنین جلوگیری از نفوذ بوها و صداها به داخل فضای عمومی را فراهم می آورد.

آلومینیوم به عنوان ماده ای که مقاومت قابل قبولی در برابر خوردگی دارد و همچنین سبک و قابلیت انعطاف را داراست، برای ساخت این نوع درب ها به کار می رود. آلومینیوم اجازه می دهد تا درب ها با وزن کمتر و در عین حال مقاومت بالا طراحی شوند.

درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی عمدتا در مکان های عمومی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. این مکان ها ممکن است شامل سرویس های بهداشتی در پارک ها، رستوران ها، مراکز خرید، تالارها، مدارس و سایر فضاهای عمومی باشند. درب کشویی به افراد اجازه می دهد به راحتی وارد و خارج شوند و باز و بسته کردن آن ها به سادگی انجام می شود.

هدف اصلی از طراحی و استفاده از درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی، بهبود شرایط بهداشتی و ایجاد فضایی تمیز و آراسته در محیط های عمومی است. این درب ها باعث جلوگیری از نفوذ بوها، صداها و آلاینده ها به فضاهای داخلی می شوند و برای افراد احساس راحتی و بهداشت را در استفاده از سرویس های عمومی فراهم می کنند.

در نتیجه می توان گفت درب آلومینیومی کشویی سرویس بهداشتی با ساختار مقاوم، سبک و عملکردی آسان، بهبود شرایط بهداشتی و استفاده از فضاهای عمومی را تسهیل می کند. این نوع درب و پنجره آلومینیومی به عنوان یک راهکار موثر در بهبود محیط های عمومی و ایجاد فضاهای بهداشتی و آراسته مورد توجه قرار گرفته اند.

 

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

درب توری آلومینیومی

در صنعت ساخت درب و پنجره آلومینیومی، استفاده از توری های ریلی و لولایی بسیار گسترده است. د رب توری آلومینیومی نوع خاصی از درب ها می باشد که سطح آن از توری پلیسه ، توری پشه ای، آلومینیومی و غیره است. این درب ها نوعی محافظ در برابر نفوذ حشرات و همچنین برگ و کثیفی به داخل ساختمان هستند. در حالت کلی درب های توری را می توان به دو گروه زیر دسته بندی کرد:

  •  درب توری آلومینیومی ریلی یا کشویی

این درب های توری بر روی ریل های مخصوص مقابل درب قرار گرفته و براحتی در جهت چپ و راست حرکت می کنند. باز و بسته شدن درب های ریلی توری آسان بوده و فضای داخلی را اشغال نمی کند. علاوه براین جلوه بهتری به درب ها می دهند.

  • درب توری آلومینیومی لولایی

نوع دیگری از این درب های توری آلومینیومی دارای لولا بوده و در جهت جلو و عقب باز و بسته میشوند. درب های لولایی توری آلومینیومی بیشتر برای محیط هایی کاربرد دارند که با کمبود فضا مواجه نباشند. روی تراس، ورودی خانه های ویلایی از جمله مکان های نصب درب توری آلومینیومی لولایی محسوب میشوند.

هر دو مدل ریلی و لولایی این درب ها دارای مزایای متعددی از قبیل قابلیت شستشوی آسان، تنوع بالا در رنگ بندی، طول عمر بالا هستند. علاوه براین، براحتی می توان درب را از جای خود خارج و در زمان لازم مجدد نصب کرد.


پنجره دوجداره ترمال بریک چیست؟

انواع پنجره آلومینیومی براساس نحوه باز شدن

با مرور انواع درب و پنجره مو جود در بازار می توان به اهمیت بسیار زیاد پنجره دوجداره آلومینیومی و حتی مدل های تک جداره پی برد. به همین دلیل این پنجره ها در مدل های بسیار متنوعی طراحی و عرضه شده اند. به طوریکه می توان متناسب با سبک معماری، شرایط محیط نصب و متراژ داخلی ساختمان و غیره گزینه ایده آل را انتخاب کرد.

انواع پنجره آلومینیومی را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال، بر اساس نحوه باز و بسته شدن لنگه ها این پنجره ها شامل موارد زیر هستند:

  • پنجره آلومینیومی کشویی

از رایج ترین انواع درب و پنجره آلومینیومی می توان به مدل های کشویی یا اسلایدینگ اشاره کرد. این پنجره ها دارای یک یا چند لنگه ثابت و متحرک می باشد که در دو جهت چپ و راست حرکت می کنند. علاوه بر زیبایی ظاهری، اشغال نکردن فضای داخلی در زمان باز بودن پنجره یکی از مزایای پنجره های دوجداره آلومینیومی کشویی به شمار می رود.

تفاوت در این مدل پنجره دوجداره آلومینیومی بیشتر در تعداد لنگه های ثابت و متحرک آنها است. اگر عرض پنجره زیاد است، تعداد لنگه های ثابت و متحرک را می توان افزایش داد تا کنترل بیشتری بر فضای باز پنجره داشت. لنگه های متحرک این پنجره ها درون ریل های فلزی قرار گرفته و به همین دلیل براحتی قابل حرکت  دادن هستند.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

  • پنجره آلومینیومی لولایی تک حالته

پنجره آلومینیومی لولایی یا فرانسوی از دیگر انواع پنجره ها می باشند که یک لنگه متحرک و باز شونده دارند. لنگه متحرک این پنجره با لولا به بخش ثابت متصل بوده و در جهت جلو یا عقب باز و  بسته میشود. یکی از مهم ترین ویژگی های این پنجره ها، اشغال فضای زیاد در زمان باز شدن است.

  • پنجره آلومینیومی فرانسوی

پنجره دوجداره آلومینیومی فرانسوی نوع خاصی از پنجره های لولایی می باشد با این تفاوت که دو لنگه باز شونده دارند. دو لنگه این پنجره ها در داخل یا بیرون امکان باز شدن داشته و گزینه ای مناسب برای پنجره با عرض زیاد است. متناسب با شرایط محیط می توان لنگه های ثابت را نیز به این پنجره ها اضافه کرد.  مانند مدل لولایی پنجره های فرانسوی فضای زیادی را اشغال می کنند و به پرده مقابل گیر خواهند کرد. به همین دلیل بهتر است در فضاهای کوچک از سایر مدل ها استفاده شود.

 


محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره

  • پنجره آلومینیومی فولکس واگنی

در ساختمان هایی که دارای معماری مدرن هستند، می تو ان از پنجره های واگنی آلومینیوم استفاده کرد. ساختار این پنجره ها از چند لنگه ثابت و متحرک تشکیل شده و تایل های آن در جهت چپ و راست حرکت می کنند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک نیز به شمار می روند. یکی از مهم ترین ویژگی های این پنجره ها نحوه حرکت تایل های متحرکشان است.

تایل های متحرک را ابتدا باید کمی به بالا حرکت داد و سپس به سمت عقب کشید تا از جای خود خارج شده و درون ریل قرار بگیرند. سپس می توان آنها را در جهت مورد نظر حرکت داد. نحوه باز و بسته شدن این مدل از پنجره آلومینیومی کاملا شبیه به باز و بسته شدن درب واگن و اتوبوس است.

  • پنجره آلومینیومی آکاردئونی

پنجره آلومینیومی آکاردئونی ساختای شبیه به این ساز داشته و اسلایدهای آن بر روی هم قرار میگیرند. برای باز و بسته شدن پنجره، ابتدا آخرین اسلاید به جلو کشیده شده و از ریل خارج میشود. سپس بر روی تایل کناری قرار گرفته و تایل بعدی نیز به همین روش از جای خود خارج شده و این روند تا باز شدن تمام تایل ها و جمع شدن آنها بر روی آخرین تایل ادامه پیدا می کند.

با توجه به پیچیدگی هایی که در ساختار این نوع از پنجره دوجداره آلومینیومی وجود دارد، کمتر مورد استقبال قرار گرفته اند. این پنجره ها قیمت بالاتری نسبت به مدل های ساده کشویی و لولایی دارند.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

  • پنجره آلومینیومی کلنگی

پنجره دوجداره آلومینیومی نوع خاصی از پنجره های لولایی می باشد که در جهت بالا به پایین باز و بسته میشوند. تایل و لنگه متحرک این پنجره ها با لولا به جداره پایینی پنجره متصل بوده و برای باز شدن باید به قسمت بالایی آن فشار وارد شود. این پنجره ها بیشتر برای محیط هایی از قبیل حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها استفاده میشود. در اغلب مواقع این پنجره ها به بیرون و از بالا به پایین باز میشوند و تاثیری بر فضای د اخل ساختمان نخواهند داشت.

  • پنجره آلومینیومی محوری

از مدل های مدرن و خلاقانه پنجره های دوجداره آلومینیومی می توان به پنجره های محوری اشاره کرد. این پنجره ها ساختاری دایره ای داشته و اسلاید متحرک دایره درون قاب میگیرد و با لولا به هم متصل هستند. برای باز و بسته شدن پنجره کافیست به بدنه پنجره دایره ای درون قاب فشار وارد شود. این پنجره ها برای منازل مسکونی متر استفاده میشود.

تعویض شیشه پنجره آلومینیومی

شیشه های مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی دارای تنوع بالایی هستند و سکوریت و لمینت بالاترین کیفیت را دارا هستند. علیرغم کیفیت بالا ممکن است به دلایل مختلف نیاز به تعویض شیشه پنجره آلومینیومی داشته باشید. تعویض شیشه پنجره دقت بالایی لازم دارد و به همین دلیل بهتر است این کار به افراد حرفه ای در این حوزه سپرده شود. اگر مهارت کافی در این زمینه دارید، با طی کردن مراحل زیر می توانید شیشه پنجره آلومینیومی را تعویض کنید:

  • برای تعویض اسان تر شیشه و رعایت استانداردها ابتدا بهتر است پنجره را از قاب جدا کنید. با باز کردن پیچ های روی پنجره می توانید آن را جدا کنید.
  • لاستیک و چسب های اطراف شیشه را با دقت جدا کنید.
  • با ابزارهایی مانند لبه پیچ گوشتی به قسمت پایین شیشه کمی فشار وارد کنید و آن را به بالا حرکت دهید.
  • سپس به قسمت بالایی شیشه با لبه پیچ گوشتی فشار وارد کنید و آن را حرکت دهید. در این مرحله شیشه باید از جای خود خارج شود. پیشنهاد می کنیم حتما در این مرحله دستکش مخصوص استفاده کنید.
  • بر روی لبه های شیشه جدید لاستیک یا چسب را قرار دهید.
  • سپس بسیار آهسته شیشه را درون قاب پنجره قرار داده و آن را در جای خود محکم کنید.
  • پنجره باز شده را در قاب اصلی متصل کنید و پیچ ها را محکم کنید.

دقت داشته باشید که ابعاد شیشه و ضخامت آن باید با شیشه های قبلی مشابه باشد تا روی قاب بدرستی قرار گرفته و ثابت شود.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

 

تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc

درب و پنجره های رایج در بازار آلومینیومی و upvc هستند که هر یک دارای مزایای خاصی می باشند. این دو نوع پنجره از نظر ظاهر شاید تفاوت زیادی با هم نداشته باشند، اما از نظر قیمت، نحوه عملکرد در برابر نفوذ حرارت و صوت متفاوت هستند. با توجه به اینکه upvc از مواد پلیمری تولید شده و ساختاری پلاستیکی دارد، نسبت به آلومینیوم کیفیت پایین تری خواهد داشت. این پنجره ها در برابر ضربه نمی توانند به خوبی مدل های آلومینیومی استحکام داشته باشند. یکی دیگر از تفاوت های پنجره دوجداره آلومینیومی و پنجره upvc در قیمت آنها است. در حالت کلی آلومینیوم و سایر فلزات گران تر از upvc می باشند. به همین دلیل قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی بیشتر از پنجره های upvc هستند. دقت داشته باشید، تاثیری که پنجره های آلومینیومی بر کاهش هزینه های مصرف انرژی دارند و همچنین به دلیل طول عمر بالا و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین، در بلند مدت از نظر اقتصادی بهتر از upvc خواهند بود.

دلایل اهمیت تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره

با توجه به اینکه پنجره های آلومینیومی قدیمی گرمای زیادی را هدر داده و به شدت هزینه های مصرف انرژی را افزایش می دهند، بهترین راهکار تعویض آنها با مدل های دوجداره است. با تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره می توان نمای بهتری برای ساختمان ایجاد کرد و از هدر رفت انرژی و همچنین ورود صدای بیرون به داخل ساختمان نیز جلوگیری نمود. به عبارت دیگر، با تعویض این پنجره ها می توان به مزایای زیر دست پیدا کرد:

  • کاهش هزینه های مصرف انرژی
  • عایق بندی و آب بندی بهتر پنجره در برابر نم، رطوبت و گرد و غبار
  • جلوگیری از ورود سر و صدای آزاردهنده بیرون به داخل ساختمان
  • افزایش مقاومت پنجره آلومینیومی در برابر حریق
  • افزایش طول عمر پنجره ها به دلیل استحکام بیشتر مدل های دوجداره

رگلاژ درب آلومینیومی کشویی

یکی از اصلی ترین گام ها در نصب پنجره آلومینیومی، رگلاژ و تنظیم آن در قاب اصلی است. با توجه به نوع و مدل پنجره نحوه رگلاژ کردن متفاوت است و باید با دقت بالایی انجام شود. در صورت مواجه شدن با مشکلاتی از قبیل باز و بسته شدن سخت پنجره، هدر رفت انرژی و از بین رفتن ویژگی عایق بودن پنجره باید نسبت به رگلاژ پنجره اقدام شود. مراحل رگلاژ پنجره آلومینیومی کشویی به صورت زیر است:

  • بررسی کنید که آیا لنگه بازشو متحرک در پروفیل میانی بدرستی نصب شده است یا خیر؟ لنگه را به گونه ای در پروفیل میانی قرار دهید که کاملا با لاستیک عایق بندی و درزبندی محکم شود.
  • شیشه های دوجداره باید کاملا درون پروفیل در لنگه بازشو قرار بگیرد.
  • لولاها را با آلن مخصوص تنظیم کنید.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

نحوه تبدیل پنجره آلومینیومی به دوجداره

برای تبدیل پنجره آلومینیومی به دوجداره چندین گام مهم وجود دارد که عبارتند از:

  • آماده سازی ابزارهای مورد نیاز

به عنوان اولین مرحله باید ابزارهای مورد نیاز را برای این کار آماده کنید. برای جداسازی و نصب پنجره و محکم کردن شیشه و غیره به ابزارهایی مانند چکش های پلاستیکی، بالابر شیشه، مغار برای بیرون آوردن زهوار،  اسپیسر برای رگلاژ پنجره، سنگ فرز استیل بر برای برشکاری پروفیل ها نیاز است. علاوه براین، پنجره دوجداره آلومینیومی مناسب نیز بر اساس شرایط محیط باید خریداری شود.

  • جداسازی پنجره آلومینیومی قدیمی

پس از آماده سازی ابزارها، پنجره قدیمی باید از جای خود خارج شود. خارج کردن پنجره قدیمی نیاز به دقت بالایی دارد، چون ممکن است به دیوارها آسیب وارد شود. برای جداسازی پنجره آلومینیومی قدیمی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • لنگه های ثابت و متحرک پنجره را از جای خود خارج کنید.
  • زهوارهای آلومینیومی را با پیچ گوشتی از جای خود جدا کنید.
  • با دقت بالا شیشه ها را از پنجره جدا و در جای مناسب قرار دهید.
  • برای جداسازی پروفیل های آلومینیومی نیاز به ابزار سنگ فرز دارید. با دقت بالا پروفیل ها را برش دهید.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

  • تعویض پنجره آلومینیومی

بعد از خروج پنجره قدیمی، حال نوبت به تعویض پنجره آلومینیومی میرسد. برای تعویض مراحل زیر را با دقت طی کنید:

  • ابتدا تمام گرد و غبار روی دیوار و محل نصب پنجره آلومینیومی دوجداره را تمیز کنید.
  • سپس پروفیل های L را روی قاب اصلی پنجره قرار دهید.
  • سوراخ های نصب را در فاصله 30 سانتی متری روی فریم پنجره ایجاد کنید.
  • پنجره را با محکم کردن پیچ در سوراخ های ایجاد شده ثابت کنید.
  • با چسب سیلیکون و ماستیک درزبندی و آب بندی بیرون و داخل پنجره را انجام دهید.
  • سپس شیشه های دوجداره را روی پروفیل ها قرار داده و کاملا محکم کنید.

پنجره آلومینیومی-sayanwin.com

قیمت پنجره آلومینیومی

قیمت پنجره آلومینیومی بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین میشود که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک

نوع پروفیلی که در این پنجره ها به کار می رود، ارتباط مستقیم با قیمت نهایی کار دارد. در حالت کلی پروفیل های نرمال بریک و معمول به دلیل نحوه تولید و عایق نبودن در برابر حرارت ارزان تر از ترمال بریک هستند. قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با توجه به میزان ضخامت لایه های آلومینیومی و وزن تعیین میشود. مدل های ارزان و بی کیفیت این پنجره ها بسیار نازک و سبک هستند و به مرور زمان تغییر در ساختار و ظاهرشان را احساس خواهید کرد.

  • شیشه پنجره دوجداره آلومینیومی

شیشه هایی که برای این پنجره ها به کار می رود عامل دیگری در تعیین قیمت است. شیشه های سکوریت و لمینت و همچنین مات و سندبلاست در پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده میشود که از نظر ضخامت و کیفیت متفاوت هستند. در حالت کلی پنجره هایی که دارای شیشه لمینت هستند قیمت بیشتری نسبت به سکوریت دارند، چون لیمنت از دو لایه سکوریت و یک لایه pvb تشکیل میشود. مدل های سندبلاست با طرح های سفارشی نیز قیمت های بیشتری نسبت به لمینت و سکوریت دارند و در زمان خرید پنجره آلومینیوم نباید از آن غافل شد.

  • یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی

دقت  داشته باشید که با توجه به نوع و مدل پنجره یراق آلات متفاوتی در آنها به کار می رود. نوع و مدل و جنس دستگیره ها، غلتک، لولا و ریل، نوارهای آب بند همگی از نظر کیفیت دارای تنوع بالایی هستند و بر همین اساس قیمت گذاری میشوند. در برخی از مواقع قیمت ارزان پنجره آلومینیوم به دلیل یراق آلات بی کیفیت آنها است که به مرور به شدت می تواند بر کارایی پنجره تاثیرگذار باشد.

  • وزن پنجره آلومینیومی ترمال بریک

فاکتور مهم بعدی در قیمت گذاری، وزن پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال است. دقت داشته باشید که آلومینیوم مانند سایر فلزات بر اساس وزن قیمت گذاری میشوند. هر اندازه پروفیل ها ضخامت بیشتری داشته باشند، به دلیل استفاده از آلومینیوم بیشتر سنگین تر شده و گران تر خواهند شد. مدل های بیش از اندازه سبک و ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند.

sayanwim.com

ساخت درب و پنجره آلومینیومی

سایان وین از جمله تیم های فعال در زمینه ساخت درب و پنجره آلومینیومی با پروفیل های باکیفیت و کاملا استاندارد است. محصولات این مجموعه در مدل های کشویی، لولایی و فرانسوی تک حالته و دوحالته و همچنین انواع درب های توری بوده و طراحی آنها با استانداردهای روز دنیا انجام میشود. این درب و پنجره ها در تمام مراحل ساخت تست شده و از نظر کیفیت و کارایی بررسی میشوند.

قیمت پنجره دوجداره هافمن ریلی

قیمت درب و پنجره هافمن ریلی به عوامل متعددی وابسته است و شما با توجه به بودجه مورد نظر خود می توانید یک انتخاب مناسب برای خرید خود داشته باشید.

انواع مختلف مدل ها و بازشوهای پنجره دوجداره، انتخاب پروفیل مصرفی، ابعاد ارتفاع و عرض و نوع یراق آلات، مولفه هی مهمی هستند که در قیمت درب و پنجره دوجداره هافمن ریلی تاثیرگذارند.

هزینه شیشه های دوجداره و همچنین هزینه حمل و نقل و نصب درب و پنجره دوجداره هافمن بخشی از قیمت نهایی پنجره را شامل می شوند.

غلطک های استفاده شده در پنجره دوجداره ریلی بار وزن شیشه و بازشو را تحمل می کنند. برای کاهش قیمت، ممکن است غلطک های کم کیفیت استفاده شود که به مرور زمان می توانند به کارایی پنجره آسیب برسانند.

قیمت پروفیل درب و پنجره دوجداره هافمن کشویی و یراق کشویی نسبت به پنجره دوجداره تک حالته و دو حالته ممکن است متفاوت باشد. هرچند قیمت یراق کشویی تقریبا کمی بالاتری از قیمن یراق پنجره تک حالته باشد.

عامل اصلی تاثیرگذار در قیمت درب و پنجره دوجداره هافمن ریلی، پروفیل مصرفی است که بر اساس وزن پروفیل تعیین می شود. پروفیل کشویی به اندازه بزرگتری نسبت به پروفیل های دیگر دارد که این می تواند منجر به افزایش قیمت در حدود ۵۰ تا ۷۰ درصدی پنجره دوجداره هافمن شود.

برای محاسبه دقیق قیمت پنجره هافمن به کارشناسان سایان وین مراجعه کنید. گروه تولیدی سایان وین با تجربه و تخصص در زمینه درب و پنجره دوجداره کشویی آماده ارائه مشاوره و خدمات به شماست.

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

برای محاسبه آنلاین قیمت پنجره آلومینیومی، مراحل زیر را می توانید دنبال کنید:

مرحله ۱: انتخاب ابعاد پنجره

ابتدا باید ابعاد دقیق پنجره را انتخاب کنید. به این معنا که ارتفاع و عرض پنجره به طور دقیق مشخص شود. همچنین باید تعیین کنید که پنجره چند قسمتی است؛ به عبارت دیگر تعداد پنل های شیشه ای که در آن وجود دارند را باید مشخص کنید.

مرحله ۲: انتخاب پروفیل و مواد

پروفیل ها در انواع و ضخامت های مختلف موجود هستند. انتخاب پروفیل با توجه به نوع استفاده و ضخامت مورد نیاز صورت می گیرد. همچنین باید مواد نازک کننده حرارتی (مولین یا وادار) را مشخص کنید که در قیمت و کارایی تاثیرگذار است.

مرحله ۳: انتخاب شیشه

نوع و ویژگی های شیشه ای که در پنجره استفاده می شود نیز باید برای محاسبه آنلاین قیمت درب و پنجره آلومینیومی تعیین شود. شیشه های دوجداره با قابلیت حفظ حرارت و کاهش نفوذ حرارت خارجی ممکن است قیمت را افزایش دهند.

مرحله ۴: انتخاب سیستم بازشو

نوع بازشوی پنجره نیز مهم است. آیا پنجره لولایی است یا کشویی؟ آیا از سیستم لیفت اند اسلاید استفاده می شود؟ این موارد تاثیر زیادی در قیمت نهایی پنجره آلومینیومی خواهند داشت.

مرحله ۵: انتخاب یراق آلات

یراق آلات مصرفی مانند دستگیره، قفل، ریل و … نیز باید تعیین شود. انتخاب یراق آلات متناسب با نوع پنجره و نیازهای امنیتی نقش مهمی در قیمت پنجره آلومینیومی دارند.

مرحله ۶: محاسبه قیمت نهایی

با انتخاب تمامی جزئیات بالا می توانید به راحتی به سایت ها یا ابزارهای آنلاین مرتبط با فروش درب و پنجره آلومینیومی دسترسی پیدا کنید. با وارد کردن اطلاعات مرتبط با ابعاد، پروفیل، شیشه، سیستم بازشو و یراق آلات این ابزارها به شما قیمت نهایی پنجره آلومینیومی را اعلام می کند.

توجه داشته باشید که قیمت نهایی پنجره دوجداره آلومینیومی به طور کلی تحت تاثیر انواع عواملی مانند اقلام انتخابی، محل فروش، شرکت تولید کننده و … قرار می گیرد. همچنین انتخاب مواد با کیفیت و مطابق با استاندارهای صنعتی می تواند به بهره وری، دوام و عمر مفید بیشتر پنجره ها کمک کند. به طور کلی محاسبه قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی به دقت و با توجه به نیازها و ترجیحات شما صورت می گیرد. انتخاب موارد مطابق با بودجه و نیازهای شما می تواند به خرید مناسبی منجر شود.

 

رسانه های سایان وین:

اتاق

اخبار رسمی

اخبار رسمی 2

ویرگول


سوالات متداول پنجره آلومینیومی

  • مزایای پنجره آلومینیومی چیست؟
  1. ظریف، شکیل و استحکام بالای پنجره آلومینیومی
  2. امکان نصب بسیار سریع
  3. وزن بسیار کم و در نتیجه متریال بسیار معقول از نظر سازه ای
  4. غیر قابل اشتعال و امنیت بالای آن
  5. رنگ و طرح بسیار زیاد
  6. قابلیت نصب شیشه های یک، دو و سه جداره روی پروفیل آلومینیومی
  7. این متریال کاملا قابل بازیافت می باشد.
  • انواع پنجره آلومینیومی کدامند؟
  1. آلومینیوم ساده (Normal Aluminium)
  2. آلومینیوم ترمال بریک (Thermal Break Aluminium)
  3. چوب آلومینیوم (Alu Wood)
  • چرا باید از پنجره آلومینیومی استفاده کنم؟

پنجره‌های آلومینیومی به دلیل ویژگی‌های فنی برتر خود انتخاب محبوبی برای ساختمان‌ها و منازل مدرن هستند. این نوع پنجره با مزایایی نظیر مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک، ایمنی و امنیت، سازگاری با طراحی‌های مدرن، عایق حرارتی و صوتی و برخورداری از عمر طولانی، به ارائه راحتی، زیبایی و کارایی در استفاده از پنجره‌ها می‌انجامد.

  • آیا پنجره‌های آلومینیومی مقاوم در برابر رطوبت هستند؟

بله، پنجره‌های آلومینیومی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت به رطوبت و تغییرات آب‌وهوایی دارای کارایی بالایی هستند. این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در شرایط مختلف از جمله مناطق دریایی و مرطوب استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس