یراق آلات پنجره دو جداره

یراق آلات پنجره دو جداره

یراق آلات پنجره دو جداره در دستگیره ها، لولا ها و غیره استفاده می شود. در واقع یراق به معنای ابزاری می باشد که تکمیل کننده ی طرح و عملکرد پنجره های دو جداره می باشد. یک پنجره دو جداره UPVC ، آلومینیومی و یا هر نوع جنسی دیگر با استفاده از همین یراق آلات باز و بسته می شوند.

قیمت پنجره های دو جداره تحت تاثیر یراق آلاتی می باشد که در آن استفاده می شود یعنی هر چقدر که کیفیت و اصالت یراق بکار رفته در پنجره ها بهتر و درجه یک باشد قطعا قیمت بالاتری را از آن خود خواهد کرد.

انواع یراق آلات پنجره دو جداره:

یک پنجره دو جداره شامل یراق آلاتی مانند: یراق اسپانیولت، دستگیره ، سیلندر، زبانه قفل و انواع بازشوهای درب و پنجره دو جداره می باشد.

یراق آلات اسپانیولتی همان قفل درب ها یا پنجره ها هستند و در بین تمام یراق پنجره ها بسیار مهم هستند و بالاترین کیفیت ها از ترکیه ای وجود دارد تا اسپانیولیت های آلمانی. چون کیفیت درب و پنجره دوجداره به این یراق ها بستگی دارد در نتیجه نوع آلیاژ مصرفی در انها نیز باید با کیفیت باشد.

قیمت پنجره دو جداره رابطه ی مستقیمی با مرغوب بودن اسپانیولیت ها دارد.

دستگیره پنجره دو جداره

هر قدر که دستگیره ها از کیفیت بالاتری برخوردار باشند به همان نسبت از طول عمر بیشتری یک پنجره دوجداره از جنس آلومینیومی می تواند بهره ببرد.

اینکه کیفیت دستگیره ها باید بالاتر از اسپانیولیت ها بیشتر باشد یک اصل است چرا که آنچه یک پنجره را با کیفیت نان خواهد داد همین یراق دستگیره های پنجره دو جداره است. در انتخاب دستگیره های پنجره ها ضخامت صفحه دستگیره ها، نوع آلیاژ اتصالات اهرم به وسیله ی ماشین کاری نیز مهم می باشد.

سیلندر

سیلندر های پنجره های دو جداره توسط آلومینیوم پوشش داده می شوند که بهترین نوع آنها برنجی می باشد.

زبانه قفل پنجره دو جداره

این نمونه از یراق که از نوع کوتاه و بلند تولید می شوند که فارغ از نوع طرحی که دارند هنگام نصب باید به گونه ای اجرا شوند در زمان باز و بسته کردن پنجره تراز پنجره حاصل شود و فیکس شود. وزنی که لولا باید داشته باشد باید برابر با صد و ده گرم باشد تا مقاومت خوبی از خود در برابر شکستن نشان دهد.

بازشوها

بازشوها یکی دیگر از یراق آلات پنجره های دو جداره می باشند که نوع باز شدن پنجره ها را تعیین می کنند و شامل انواعی از یک و دو حالته، فولکس واگنی، تاشو، کشویی و فرانسوی می باشد که همان نام مدل را برای پنجره مشخص می کند.

 

بصورت کلی اگر لازم باشد نقطه دید را از روبرو کامل ببندید از بازشوی کلنگی استفاده می شود و اگر بخواهید پنجره شما در دو محور افقی و عمودی باز شود از یراق دو حالته استفاده کنید و سایر بازشوها کاربرد های خودشان را خواهند داشت.

نتیجه: 

یراق آلات به جهت عایق سازی ساختمان ها طراحی شده اند تا بتوانند در شرایط مشخص شده عایقی و سدی در برابر سر و صدا، گرد و غبار، باران ، برف و غیره باشند. این نوع یراق الات هزینه هایی که بابت صرف انرژی مصرفی می شود به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و اگر در فضایی که برای باز شدن یا بستن درب نیاز به صرفه جویی از نظر مکانی است از نوع یراق کشویی استفاده خواهد شد.

از بهترین و کاربردی ترین یراق آلاتی که در پنجره های دو جداره استفاده می شود فولکس واگنی می باشد که تمام جنبه ها را خواهد داشت و در قییمت پنجره دوجداره بسیار ارزان قیمت خواهد بود. انواع پنجره های آلومینیومی بصورت بهینه سازی شده و دوجداره می توانند از این یراق الات و بخصوص فولکس واگنی در آن استفاده کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس