انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره-sayanwin.com

تولید کننده پنجره دوجداره در تهران

اگر تا به‌ حال تجربه زندگی در یک خانه کم‌نور را داشته‌اید، حتما به ‌خوبی می‌دانید که اهمیت نورگیری فضا با انواع پنجره ها چقدر زیاد است. خانه‌ای که پنجره‌هایی در زوایای نامناسب دارد از لحاظ تهویه، چشم‌انداز به بیرون، زیبایی بصری و ورودی نور با اختلال مواجه خواهد بود. تا جایی‌که حتی نور کم فضا و تاریکی می‌تواند در حالات روحی و ایجاد افسردگی تدریجی هم مؤثر باشد. پس با این اوصاف به طور قطع باید نقش انواع پنجره دوجداره در محل زندگی را جدی‌تر بگیرید. حداقل کاری که از دستتان برمی‌آید این است که به همان اندازه مبلمان و لوستر خانه برای انتخاب پنجره‌ها وقت بگذارید. بهترین کار این است که پیش‌از خرید پنجره درمورد این انتخاب آگاهی بیشتری داشته باشید. به ‌همین دلیل در این فرصت قصد داریم مزایا، معایب و خصوصیات برخی پنجره‌ها را بیشتر برایتان واشکافی کنیم.

انواع پنجره دوجداره-sayanwin.com

انواع پنجره ها را بشناسیم

برای این‌که انواع پنجره دوجداره را بشناسید اول باید بدانید که پنجره تنها یک قطعه نیست بلکه برای تولید قالب فلزی که مشاهده می‌کنید قطعات جانبی مختلفی مانند پروفیل، فریم، یراق آلات، شیشه، درز و غیره روی ‌هم سوار می‌شوند تا درنهایت محصول ایده‌آل به شما تحویل داده شود. پس بهتر است برای شناسایی انواع پنجره قطعات آن را به تفکیک دسته‌بندی کنیم:

فریم پنجره:

هنگامی‌که صحبت از پنجره می‌شود مقصود اصلی همان قاب یا قالب اصلی است. فریم‌ها در انواع آهنی، چوبی، آلومینیوم، آلوود، pvc ,upvc تولید می‌شوند.

شیشه پنجره‌

بخش شیشه پنجره بعد از جنس قاب اصلی، مهم‌ترین بخش از پنجره است چرا که وظیفه عبور نور را دارد. این شیشه‌ها در انواع تک‌جداره دوجداره و هوشمند و…. قابل‌تولید است. امروزه رایج‌ترین انواع پنجره‌ها، پنجره‌های دوجداره هستند.

یراق آلات پنجره:

این‌که چه نوع یراق آلاتی برای ساخت پنجره بکار گرفته می شود به نحوه باز و بسته شدن آن وابستگی دارد. پنجره‌ها در مدل‌های متنوعی مانند دوطرفه، محوری، کلنگی و مدل‌های کشویی و…. به یراق آلات متفاوتی نیاز دارند. حالا که اجزای تشکیل‌دهنده پنجره‌ها را شناختید برمی‌گردیم به مهم‌ترین بخش سازنده پنجره که همان قاب یا پروفیل آن است.

sayanwim.com

 پنجره چوبی

پنجره های چوبی قدیمی‌ترین انواع پنجره دوجداره هستند که مسلما همه ما خاطره های زیادی از آن داریم. انواع پنجره چوبی اغلب در خانه‌های قدیمی مشاهده می‌شود. کاربرد چوب برای قاب پنجره ها در گذشته بیشتر به دلیل دسترسی فراوان چوب بوده ‌است. با وجود اینکه کاربرد چوب در خانه‌های مدرن امروزی چندان رایج نیست اما به معنای منسوخ شدن آن نیز نمی باشد.

اتفاقاً پروفیل‌های چوبی در برخی ساختمان‌های طرح سنتی و قدیمی، هتل های سنتی و مغازه‌های مدرن مانند کافه‌ها هنوز هم کاربرد خودش را دارد و جلوه ظاهری آن نوستالژی و اصالت خاصی به فضای داخلی و نمای بنا می‌بخشد. نوع بافت چوبی و رنگ آن با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب می‌شود. فارغ از بحث زیبایی، این پنجره‌ها مزایا و معایبی که دارند که در صورت تمایل می‌توانید در این مورد به ‌طور جدی تحقیق کنید.

 پنجره آهنی

پنجره‌های آهنی هم در برهه‌هایی از زمان استفاده فراوانی داشتند اما حقیقتش این است که مزایای آن به معایبش نمی‌ارزید. درنتیجه امروزه کاربرد آن تقریباً منسوخ ‌شده است و پروفیل‌های کارآمدتری جای آن را گرفته‌اند. به طور خلاصه باید بگوییم که در کنار مزایایی مانند مقاومت در برابر ضربه‌های محکم و قابلیت رنگ‌پذیری معایب بسیاری برای پنجره آهنی مطرح است که وزن بالا، عایق گرما و سرما نبودن، زنگ‌زدگی و درزگیری نامناسب مهم‌ترین معایب این نوع پنجره است.

 پنجره آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی نسل جدیدی از پنجره‌ها هستند که بین پنجره‌های قدیمی چوبی و پنجره‌های upvc  امروزی ظهور پیدا کرده اند. مدت‌ها پس ‌از شکل‌گیری اولین پنجره‌های آلومینیومی انواع ترمال بریک وارد بازار شد که مدل عیب‌یابی شده پنجره‌های آلومینیومی سابق بود. با این‌حال پنجره‌هایی از این سبک هم نتوانست کارایی همه‌ جانبه‌ای داشته باشد و به دلیل هدر رفت انرژی مدل‌های جدیدی جایگزین آن شد.

 پنجره‌های کامپوزیتی

پنجره‌های کامپوزیت درحقیقت نسل جدیدی از پنجره هستند که به ‌دنبال پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه فرایندهای شیمیایی وارد حیطه صنعت در و پنجره شدند. نتیجه کار این بود که انواع پنجره‌های کامپوزیتی به شکل upvc ,pvc تولید شدند.

البته کاربرد انواع پنجره ها برای ساختمان سازی تا حد زیادی بستگی به شرایط و میزان بودجه مورد نظر دارد؛ اما آنچه مسلم است با ظهور پنجره های pvc , upvc از لحاظ مقامت و عایق بندی استفاده از انواع دیگر معقولانه به نظر نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس