تعمیر درب کشویی

تعمیر درب کشویی

برای تعمیر درب کشویی در ابتدا باید با مکانیزم درب کشویی آشنا شوید. در حال حاضر، درب های کشویی در طراحی داخلی مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع درب ها به جای باز کردن در فضای باز به صورت افقی باز می شوند، در ضمن دسترسی آسان و شرایط روشنایی مناسب دارند و در صرفه جویی در فضا نیز عالی هستند.

مکانیسم درب کشویی

بیشتر درب های کشویی با استفاده از مکانیسم چرخ دنده کشویی اداره می شوند. در اصل، سه چرخ دنده استاندارد کشویی وجود دارد :درب های کشویی بالا آویز، دنده درب غلتکی پایین و دنده درب آسانسور و کشویی

یک درب کشویی به صورت افقی باز می شود. معمولاً به طور موازی با دیوار باز می شود. این درها را می توان در بالای یک مسیر نصب کرد یا از مسیر بالا معلق شد.

تعمیر درب کشویی

عوامل بیشماری می توانند در عملکرد درهای کشویی تأثیر بگذارند که داشتن اطلاعات درمورد آن ها میتواند به تعمیر درب کشویی کمک کند.

 تراز بودن

اگر درب کشویی را با فشار بیش از حد باز کنید، می تواند از مسیر خارج شود. معمولاً در چنین مواقعی پیچ های تنظیم در بالا و پایین مسیر بیرون می آیند. این باعث می شود درب کشویی غیر کاربردی شود.

شیار سست و بی دوام

با استفاده منظم، درهای کشویی می توانند در مسیرها و شیارهای خود خاک، گل، مو ، گرد و غبار و زنگ زدگی را جمع کنند. آوار جمع آوری شده باعث افزایش اصطکاک بین پیست و غلتک ها می شود و باعث خرابی عملیاتی می شود.

غلطک های مختل شده

اغلب، تیغه های غلتکی با کیفیت پایین یا فرسوده باعث اختلال عملکرد درب های کشویی می شوند. اگر تیغه های غلتکی شکسته یا خرد شده باشند، در مسیر حرکت نخواهند داشت. علاوه بر این، در صورت عدم کنترل، غلطک های مختل شده می توانند به مسیر صدمه بزنند.

سیستم قفل معیوب

برای اهداف امنیتی، درهای کشویی مجهز به سیستم های قفل هستند. اما در صورت خاموش شدن درب از مسیر، فرو ریختن، یا ضعیف شدن تراز، می تواند باعث ایجاد عیب در سیستم قفل شود. در نتیجه، مکانیسم قفل خراب خواهد شد و امنیت سرنشینان ساختمان را به خطر می اندازد.

درب گیر

با گذشت سال ها، عملکرد کشویی به دلیل ساییدگی منظم باعث زنگ زدگی می شود. هنگامی که درهای کشویی نتوانند صاف باز و بسته شوند، به این معنی است که بین مسیر و غلتک ها اصطکاک وجود دارد. اگر گیر کرده باشد، ممکن است منجر به خم شدن مسیر یا سوء استفاده شود و باعث مشکلات بعدی شود.

نکاتی در مورد تعمیر درب کشویی

شیار را تمیز کنید

برای اطمینان از عملکرد درست، نگهداری منظم از درهای کشویی ضروری است. شیار ها باید تمیز و بدون گرد و غبار باشند تا غلتک ها با سهولت در آن حرکت کنند. زباله ها را می توان با استفاده از یک برس از خلاء خارج یا از مسیر پایین خارج کرد. پس از انجام این کار، شیار ها را با استفاده از یک پاک کننده مبتنی بر الکل پاک کنید.

روغن کاری کنید!

اگر شیار مسدود شده باشد، همواره عمل نخواهد کرد. برای درهای کشویی، روان کننده های سیلیکون بهترین کارایی را دارند. آنها گرد و خاک کمتری را به خود جذب کرده و نگه می دارند و عملکردی روان ارائه می دهند.

دوباره درها را تراز کنید

این سخت تر از چیزی است که فکر می کنید اما قابل انجام است. برای تنظیم مجدد، درب کشویی را از مسیر خارج کرده و مجدداً آن را وارد کنید. حال ابتدا غلطک های بالا را مرتب کنید و سپس، در حالی که قسمت جلوی درب را به سمت بالا فشار می دهید، پایین درب را روی مسیر قرار دهید. برای حرکت می توانید پیچ ها را در بالا بچرخانید. پس از نصب، حتما پیچ ها را دوباره تنظیم کنید تا درب کشویی شما دوباره تراز شود.

غلطک ها را تنظیم کنید

اگر غلطک های درهای کشویی شما در مسیر نیستند، تنظیم مجدد غلتک ها می تواند کمک کند. به سادگی پیچ های پایین را که غلطک ها را در جای خود نگه می دارد تنظیم کنید. پیچ ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب را بالا ببرید و خلاف جهت عقربه های ساعت برای پایین آمدن درب. در آخر، حتما هر دو طرف درب را  تنظیم کنید.

در صورت خرابی و برای تعمیر درب کشویی، نکاتی که در بالا ذکر شد می تواند کمک کننده باشد. اما اگر شرایط سخت شود، بهتر است از متخصصین کمک بگیرید زیرا مکانیسم های درهای کشویی عمدتاً پیچیده هستند.

بیشتر بخوانید:

پنجره دوجداره هافمن

پنجره دوجداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس