تفاوت درب upvc با سایر درب ها

درب upvc-sayanwin.com

درب upvc که تو این مقاله درباره آن توضیح میدهیم در دنیای امروز بسیار پر کاربرد است، امروزه نسل جدیدی از درب ها مورد استفاده قرار می گیرند که در مقایسه با نوع قدیمی تر علاوه بر ظاهر زیبا، عایق مناسب تری نیز هستند. نام این محصول زیبا ، یو پی وی سی است.

مختصری در مورد درب upvc

درب upvc همانطور که از نامش پیداست از جنس upvc و به حالت دوجداره تولید می شود. این دربها ، دارای رنگ های مختلف می باشد. امکان ندارد موریانه ها و یا دیگر حشرات از درزها و بافت در به محیط داخلی راه یابند زیرا عایق کامل بوده و کاملا بسته می شوند. در حالت کلی درب های upvc می توانند موجب صرفه جویی در مصرف گاز و برق شوند. تنوع در طرح، رنگ و اندازه درب upvc بسیار زیاد است.

تفاوت درب upvc با سایر درب ها

درب های upvc تفاوت های زیادی با درب های چوبی و یا فلزی دارند. برای اشراف کامل به مساله لازم است ویژگی های هر کدام از این درها را بررسی نماییم. به این وسیله به درک بهتری از قضیه هم می رسیم.

ویژگی درب های چوبی

نخست بهتر است با ویژگی درهای چوبی که از ابتدایی ترین نوع درها به حساب می آیند شروع نماییم. بزرگترین عیب این دربها، فرسودگی و طول عمر کم این محصول است. به همین دلیل هزینه نگهداری و تعمیر این نوع از درها بالا است و نیازمند رسیدگی مرتب و مداوم است.
درهای چوبی حتی در مقابل حمله موریانه ها و حشرات هم مقاومت چندانی ندارد و در این مواقع نیاز به تعویض در ضروری به نظر می رسد. این موضوع هزینه سنگینی را بر دوش مصرف کننده می گذارد و اصلا توجیه اقتصادی ندارد.
به دلیل این که درهای چوبی را نمی توان به صورت کامل شست، امکان استفاده از آنها در محیط های آلوده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

ویژگی درب های فلزی

درب های فلزی پس از درب های چوبی به بازار مصرف معرفی شدند و توانستند با پوشش برخی از معایب درهای چوبی تحول عظیمی در این رابطه ایجاد نمایند. با گذشت زمان برخی از معایب موجود در این درب ها نیز نمایان شد.
درست است که استفاده از فلز آهن توانست دوام و استحکام این پنجره ها را افزایش دهد و آنها را در مقابل شستشوی کامل مقاوم نماید. اما استفاده از آهن که فلز رسانایی محسوب می شود، مشکلاتی را به وجود آورد. آهن در فصل سرد سال سرمای بیرون را به فضای داخلی منتقل می نماید و این موضوع در مورد فصل گرم و گرما نیز صادق است. یک یاز معایب این دربها، اتلاف انرژی است.
اهمیت این موضوع وقتی آشکار می شود که به کاهش منابع تامین انرژی توجه نموده و به فکر نسل های بعدی باشیم.

ویژگی درب های upvc

در سالهای اخیر شرکت های تولیدکننده درب ها به فکر راهی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی بودند و توانستند درب upvc را با ویژگی های منحصر به فردی تولید نمایند.
این درب ها به دلیل این که به صورت دوجداره طراحی و تولید شده اند، عایق کامل حرارتی هستند. میزان مصرف انرژی در این مدل از درها به طرز بسیار محسوسی کاهش یافته است. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا درب و پنجره های upvc از وزن کمتری در مقایسه با درهای چوبی و فلزی برخوردار هستند.
این ویژگی نصب این درها را آسان نموده و مشکلاتی که در نصب انواع دیگر وجود داشت را از بین برده است.

نتیجه

درب upvc در مقایسه با انواع دیگر درها مزایای بسیاری دارد که می تواند هر مصرف کننده ای را ترغیب به استفاده نماید.
تنوع در رنگ و طرح این درها موضوع مهم دیگری است که می تواند انتخاب سلیقه های مختلفی باشد. در حالت کلی درب های upvc از انواع دیگر برتر هستند. ولی به دلیل استفاده از یراق آلات و مواد باکیفیت نسبت به انواع دیگر کمی گرانتر است.
البته در صورتی که هزینه صرفه جویی انرژی در این درها را در نظر بگیرید باز هم مقرون به صرفه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس