قیمت درب ضد صدا دستشويي

قیمت درب ضد صدا دستشويي

قیمت درب ضد صدا دستشویی در بازار کنونی با تنوع زیادی دیده می شود. این تنوع می تواند  علت های مختلفی داشته باشد که مهمترین آنها تفاوت در نوع یراق آلات، ساختار کلی، اندازه و روکش نصب شده بر روی درب می باشد. این درها از تنوع ساختاری بالایی برخوردار هستند و طرح های متفاوتی دارند. این تنوع توانسته است نظر افراد مختلف را با سلیقه های متعدد و البته با هر توان مالی جلب نماید. شما می توانید با هر بودجه ای که در نظر گرفته اید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید.

درب ضد صدا دستشویی می تواند حساسیت زیادی برای ساکنین ساختمان داشته باشد. هر چه در دنیای کنونی جلوتر می رویم به دلیل تورم و گرانی آپارتمان های کوچک و نقلی جایگزین خانه ها و ویلاهای بزرگ تر می شود. این موضوع موجب شده است حریم خصوصی افراد، تنگ تر شده و دامنه محدودتری پیدا کند.

اجابت مزاج امری طبیعی است ولی به دلیل حجب و حیایی که در خانواده های ایرانی سراغ داریم، می توان حدس زد که صدای دستشویی در حضور مهمان قابل قبول نیست. لازم است برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود تا حتی در زمان حضور مهمان هم بتوان در آرامش از دستشویی استفاده نمود. این مشکل می تواند با استفاده از درب ضد صدا و عایق بندی فضای دستشویی حل گردد.

نحوه عایق صدا نمودن درب دستشویی

برای این کار دو روش وجود دارد:

  1. روش اول که ساده ترین راه است، تعویض در دستشویی با درب ضد صدا یا به عبارتی آکوستیک است .
  2. روش دوم تجهیز درب فعلی دستشویی به عایق صدا است. ممکن است شما بودجه کافی برای خرید درب جدید نداشته باشید که در این صورت این روش می تواند ارزان تر تمام شود.

عایق های صوتی که در بازار برای عایق نمودن درب های قدیمی وجود دارند انواع مختلفی دارند و نصب آنها به راحتی انجام می گیرد. این کار اصلا پیچیده و تخصصی نیست. اگر دقت نموده باشید پشت این عایق ها چسبناک است فقط باید روکش موجود بر روی سطح چسبناک را جدا کرده و بلافاصله آن را بر روی در بچسبانید. البته لازم است قبلا سطح در را تمیز نمایید تا چسب به راحتی به سطح آن بچسبد.

انواع درب ضد صدا دستشویی

درب های ضد صدای دستشویی موجود در بازار دو نوع هستند:

  • درب ضد صدا دستشویی بدون هسته : برای این دسته از درب ها عایقی در نظر گرفته نشده است که به همین علت عایق صوتی مناسبی برای استفاده در دستشویی نیستند. در ساختار این نوع از درها دو لایه چوب با فاصله از همدیگر قرار داده شده است.
  • درب ضد صدا دستشویی هسته دار: به دلیل استفاده از مواد عایقی که در داخل این مدل درها وجود دارد، می توان گفت این درها عایق صوتی مناسبی هستند. جنس این مواد می تواند فوم اسفنجی، پلی اورتان و یا فوم الاستومری باشد. البته درب های هسته دار وزن بیشتری هم در مقایسه با نوع بدون هسته دارند. که از مزیت های درهای هسته دار به حساب می آید.

البته برای ساخت این مدل از درها تکنولوژی های متفاوتی به کار می رود که ممکن است از پشم سنگ، فیبرهای و درزگیرهای مخصوص برای آن استفاده گردد. میزان جلوگیری از صدا در مورد درهای ضد صدا دستشویی بسیار بالا است و مقدار آن به نوع در انتخابی شما بستگی دارد.

ویژگی مهم یک عایق صوتی خوب

برای این که عایقی را برای جلوگیری از صدا مناسب بدانیم فاکتورهای متعددی وجود دارد. این درب ها بایستی وزن ویژه ای داشته باشند. به دلیل این که ارتعاشات صوتی می تواند با افزایش وزن در، کاهش یابد این موضوع در بحث عایق کاری می تواند مفید واقع گردد. عامل دیگر نرمی طبیعی عایق است که می تواند ارتعاشات را کاهش دهد. در مواردی که دوست نداشته باشید عایق های ضخیم به کار ببرید، استفاده از ورق سرب بهترین گزینه است. ورق سرب علاوه بر این که از نظر حجمی، حجم کمتری را اشغال می کند می تواند به عنوان عایق صوتی مناسب هم عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس