ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc در صورتی که رعایت شود، می تواند عاملی برای افزایش عمر مفید پنجره باشد. لازم است قبل از تولید و اجرای پنجره، در زمان طراحی نقشه های معماری اولیه اندازه های پنجره های upvc و یا آلومینیومی به صورت دقیق تعیین گردد. این کار می تواند تاثیر مثبتی بر عمر مفید آنها داشته باشد.

هدف از طراحی استاندارد اندازه پنجره چیست؟

در این راستا پنج هدف دنبال می شود:

  1. حداکثر بازشو : در طراحی استاندارد می توان از بیشترین میزان بازشویی در پنجره های دوجداره بهره برد.
  2. کارایی بهتر : با تهیه پنجره ها در ابعاد استاندارد پنجره دوجداره می توان اطمینان داشت که پنجره به حالت استاندارد باز شده و از بابت نکات فنی مشکلی ایجاد نخواهد شد.
  3. زیبایی پنجره : در طراحی اصولی و استاندارد، نمای ظاهری پنجره دوجداره به حالت متقارن دیده شده و زیبایی خاصی به بنا می دهد.
  4. طول عمر بالا : در صورتی که پنجره در ابعاد استاندارد تولید و نصب گردد، طول عمر پنجره بیشتر خواهد شد.
  5. قیمت کمتر : می توان با یک طرح استاندارد و درست در هزینه ها صرفه جویی نمود زیرا مسلما قیمت یراق آلات مصرفی نسبت به ارتفاع و عرض پنجره و تحمل وزنی آن تعیین می شود.
  6. sayanwim.com

در ادامه به ابعاد استاندارد پنجره دوجداره در برخی از انواع پنجره های دوجداره اشاره می کنیم:

  • عرض و ارتفاع بازشو در پنجره دوجداره لولایی

در پنجره های دوجداره لولایی بهترین میزان بازشویی مابین 600 تا 900 میلیمتر در نظر گرفته شده است. برای ارتفاع این مدل هم 1000 تا 1800 میلیمتر اندازه استانداردی است. در صورتی که ارتفاع پنجره های دوجداره لولایی بیشتر از 1800 میلیمتر باشد لازم است از پروفیل هایی که مختص درب هستند به جای پروفیل پنجره استفاده گردد تا تحمل وزن پنجره را به میزان 130 کیلوگرم برساند.

  • عرض و ارتفاع استاندارد برای درب و در پنجره دوجداره

عرض مناسب برای درب های دوجداره را می توان در رنج 700 تا 1000 میلیمتر دانست و در این راستا ارتفاع استاندارد درب ها نیز بین 2000 تا 2400 میلیمتر گفته شده است. حتما به یاد داشته باشید که در مورد درب ها باید از پروفیل upvc و نیز یراق استاندارد مختص درب ها استفاده گردد. در برخی موارد دیده شده است که برای کاهش هزینه ها به جای پروفیل درب از پروفیل پنجره استفاده شده است که می تواند کیفیت کار را پایین آورده و نتیجه نهایی را غیراستاندارد نماید.

  • عرض و ارتفاع استاندارد پنجره های دوجداره کشویی

برای پنجره های دوجداره کشویی بهتر است اشاره نماییم که با افزایش عرض بازشویی پنجره در مقایسه با ارتفاع پنجره، کارایی پنجره بیشتر می گردد. بهترین عرض بازشویی در این مدل از پنجره های دوجداره بین 800 تا 1500 میلیمتر در نظر گرفته شده است که با توجه به ارتفاع پنجره و فریم، می توان عرض آن را تعیین نمود.

ارتفاع استاندارد پنجره های دوجداره کشویی هم می تواند اندازه ای به میزان 1000 تا 2200 میلیمتر داشته باشد.

  • عرض و ارتفاع استاندارد برای پنجره دوجداره فولکس واگنی

عرض مناسبی که به عنوان عرض بازشو پنجره دوجداره استاندارد محسوب می گردد، بین 800 تا 1500 میلیمتر قرار دارد. ارتفاع این مدل پنجره ها هم بایستی متناسب انتخاب گردد. پنجره های دوجداره فولکس واگنی هم در صورت استاندارد بودن از ارتفاعی به اندازه 1000 تا 2500 میلیمتر برخوردار خواهند بود.

ابعاد استاندارد پنجره های دوجداره upvc چه تاثیری می تواند در نصب صحیح داشته باشد؟

همیشه رعایت نکات استاندارد می تواند خروجی خوبی را از کار در اختیار شما قرار دهد. در مورد پنجره های دوجداره upvc هم رعایت ابعاد استاندارد پنجره دوجداره می تواند در نصب آنها تاثیر مثبتی داشته باشد. به عنوان مثال بر اساس مقرارت نمای شهری که از سوی شهرداری اعلام شده است، پنجره ها از زیر سقف حداقل به میزان 20 سانتیمتر باید فاصله داشته باشند. در این حالت نصب پنجره ها هم علاوه بر راحتی در نصب، سریع تر نیز نصب می گردند.

کلام آخر

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره پنجره های دوجداره upvc برای هر مدل اندازه متفاوتی می تواند باشد که با توجه به نحوه بازشویی و سایر عوامل موثر تعیین می شود. در صورت رعایت این ابعاد مطمئن باشید که از کارایی پنجره رضایت کامل خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس