انواع پنجره راه پله ساختمان

پنجره راه پله - sayanwin.com

پنجره ها در نمای داخلی و بیرونی ساختمان تاثیر بسیاری دارند از این رو در این مطلب به انتخاب درست پنجره های راه پله می پردازیم. از اهمیت پنجره های

دوجداره می‌ توان به  تاثیر آن در روشنایی ساختمان پرداخت. همچنین  نوع پنجره ها نشان دهنده فرهنگ و هنر هر قوم و ملیتی می باشد. امروز نیز از انواع مدل های پنجره های کلاسیک و مدرن برای ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود.

کیفیت پنجره های امروزی بسیار مناسب است چرا که از مواد اولیه مناسب و با کیفیت برای ساخت آن ها استفاده می شود و به نوعی می توان گفت که تفاوت پنجره ها در ظاهر و نمای آن ها می باشد. البته همانطور که گفته شد نوع متریال می تواند در طول عمر مفید پنجره ها تاثیر گذار باشد.

 مهمترین نکات برای انتخاب پنجره ساختمان های مسکونی

بر اساس آنچه گفته شد معماری ساختمان های هر منطقه در بازه های زمانی مختلف تاثیر بسیاری بر نمای ساختمان ها  دارد از این رو می‌توان گفت که پنجره ها نشان دهنده فرهنگ و هنر حرف کشور و قومیتی می باشد. البته امروزه این مورد کمتر دیده می‌شود و با توجه به از بین رفتن تفاوت بین مردم  جهان می‌توان گفت که تاثیر این موضوع کم رنگ تر شده است. علاوه بر آن توصیه می‌شود که در انتخاب پنجره‌ ها به شرایط جغرافیایی و نوع آب و هوا یعنی میزان بارش، شدت تابش نور خورشید و باد و طوفان توجه شود.

در ادامه مطلب به متریال مختلف برای ساخت پنجره ها و تاثیر آن بر سبک معماری ساختمان می‌پردازیم.

 

پنجره راه پله - sayanwin.com

پنجره راه پله قدی

  • مهم ترین ویژگی های پنجره های قدی شامل موارد زیر می شود:
  • یکی از این موارد وییو گسترده محیط بیرونی منزل می باشد.
  • مورد دیگر افزایش میزان نورگیری ساختمان و افزایش نور طبیعی منزل می باشد.
  • علاوه بر آن پنجره های بلند تر گردش و تهویه هوا را به مناسب ترین نحو ممکن انجام می دهد.

این نوع پنجره ها مناسب دیزاین های مدرن می باشد و برای پوشش آن از پرده های ساده و تک رنگ استفاده می شود. استفاده از این پنجره ها در خانه های بزرگتر مرسوم است چرا که باید جلوی این پنجره ها باز باشد تا احساس خفقان و آشفتگی در چیدمان ایجاد نشود. همان طور که گفته شد دید رسی به فضای بیرون با پنجره های بلند تر بیشتر است از این رو چشم انداز زیباتری را ارائه می دهد.

از معایب این پنجره ها می توان به اتلاف انرژی اشاره نمود، با توجه به این که شیشه عایق مناسبی برای حرارت نیست این پنجره‌ ها نیز نمی‌ توانند عایق حرارتی خوبی باشد.

از معایب دیگر این پنجره ها می توان به هزینه بیشتر پیاده سازی و اجرای آن ها و همچنین سخت بودن در تمیز کردن آن ها اشاره کرد.

 

sayanwim.com

پنجره های رنگی

شیشه های رنگی در معماری ایرانی سابقه طولانی دارد  اما امروزه فقط به عنوان دیوارهای جدا کننده و به عنوان شیشه های تزیینی استفاده می شود.

امروز در کافه ها رستوران ها استفاده از شیشه های رنگی و گلدان های طبیعی کوچک استفاده می شود که موجب زیبا سازی فضا می ‌شود. علاوه بر زیبایی شیشه های رنگی می توان به فیلتر بودن این شیشه ها نسبت به اشعه های خورشید اشاره کرد. این ویژگی سبب شده تا استفاده از این پنجره ها در مناطق

مرکزی و گرمسیری رونق فراوانی داشته باشد.

اگر قصد انتخاب شیشه های رنگی برای راه پله و ساختمان خود را داشتید باید به فضای مورد استفاده از آن  دقت نمایید به عنوان مثال استفاده از رنگ های سبز و آبی برای پنجره های اتاق خواب مناسب و آرامش بخش است.


کرتین وال چیست؟

 پنجره های طرح دار راه پله

امروزه اکثریت پنجره‌ها مربع و یا مستطیل هستند اما در قدیم رایج بوده که از پنجره های دایره ای و یا حتی شش ضلعی و پنج ضلعی استفاده می شده است. اینگونه پنجره ها نمای متفاوتی  از ساختمان را ایجاد می کند که توجه اکثریت افراد را به خود جلب می کند. اندازه این پنجره ها نیز قابل سفارش است که در ابعاد کوچک و بزرگ می توان متناسب با فضای مورد نظر استفاده کرد. علاوه بر آن انتخاب شکل چهارچوب و موقعیت قرارگیری آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس