انواع پنجره کامپوزیت

انواع پنجره کامپوزیت-sayanwin.com

با پیشرفت های گسترده تکنولوژی در همه زمینه های صنعتی، حالا وقتش رسیده که از نسل جدید پنجره ها هم رونمایی کنیم. با پیشرفت فناوری در فرآیندهای شیمیایی، محصولات تازه ای در صنعت در و پنجره به وجود آمد که یکی از نتایج آن انواع پنجره کامپوزیت بود. این نسل تازه از پنجره ها در دو مدل UPVC , PVC در این صنعت ظهور پیدا کردند.

کامپوزیت از نظر مفهومی به معنای ترکیب است. به عبارت دیگر در ساخت این در و پنجره ها دو یا چند متریال ترکیبی به کار گرفته می شود به گونه ای که بدون اینکه واکنشی با هم ایجاد کنند، ساختار اولیه خود را حفظ می کنند.. این نوع از پروفیل ها معایب و نقصان هایی که پروفیل های قبلی داشتند را ندارد و در کنار بهبود عملکرد کمترین درصد خطا را خواهد داشت.


مزایای کرتین وال چیست؟

نکته قابل توجه این است که کاربرد تکنولوژی کامپوزیت برای حفظ محیط زیست هم حائز اهمیت است چرا که موجب می شود استفاده بی رویه از منابع طبیعی حذف شود. پنجره های کامپوزیتی دارای ظاهر خیلی جذابی هستند. برای تولید این پنجره ها عایق موثر چوبی به کار می برند اما برای نگهداری راحت تر و ماندگاری بخش خارجی آن، روکش آلومینیمی به رفته است. بنابراین این مدل از پنجره ها در کنار جذابیت چوبی که در خود دارند بسیار بادوام هستند. اغلب تولید کنندگان برای جذابیت بیشتر سرویس تطبیق رنگ RAL را با روکش آلومینیم برای انواع پنجره کامپوزیت ارائه میدهند.

با توجه به اینکه پنجره های قدیمی اختلالاتی ایجاد می کردند و به طور کامل پاسخگوی توقعات مشتریان نبودند، این سبک از پنجره های کامپوزیت شکل گرفت. این نوع پنجره های تلفیقی با کاربرد آلومینیم دوام پنجره های قدیمی را ایجاد کرده اند.پنجره هایی که با تکنولوژی روز به صورت دو جداره ساخته شده اند. دو قسمت تشکیل دهنده آن بعد از مونتاژ به هم اتصال پیدا می کنند. بخش اول این پنجره ها upvc  است که در زمینه حفظ انرژی بالاترین درجه را به خود اختصاص داده است.  بخش دوم یک کاور آلومینیمی است که نمای پنجره را به یک ظاهر آلومینیمی تبدیل می کند. آلومینیم علاوه بر ظاهر منحصربفردی که دارد دارای مقاومت، رنگ پذیری، نگهداری رنگ و ماندگاری بالا در برابر شرایط آب و هوای گوناگون است.

sayanwim.com

پنجره های PVC ,UPVC

پروفیل های pvc , upvc مواد بازیافتی هستند که آسیبی برای طبیعت ایجاد نمی کنند.این روزها  این نوع پنجره ها در صنعت ساختمان سازی کاربردگسترده ای پیدا کرده اند. در حقیقت متریال upvc همان شکل بهبود یافته pvc می باشد. مزیت این متریال نسبت به pvc  این است که دیگر حالت انعطاف پذیری pvc را نداشته و ضمنا عایق صوتی و حرارتی باکیفیت تری است. واقعیتش را بخواهید هر دو این مواد نوعی پلاستیک قوی و سبک هستند که برای بهبود کیفیت مصالح ساختمانی استفاده می شوند. در نوع pvc  با اضافه کردن یک ماده روان کننده انعطاف پذیری خاصی شکل می گیرد که آن را برای لوله کشی ( آبیاری و فاضلاب و…) به کار می برند. اما در upvc  این روان کننده افزوده نمی شود تا این متریال استحکام لازم را برای جایگزینی چوب و فلز در انواع پنجره کامپوزیت داشته باشد.


قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی چقدر است؟

مزیت انواع پنجره کامپوزیت

در حال حاضر متریال به کار رفته در انواع پنجره کامپوزیت بهترین پروفیل در و پنجره به شمار می رود. در ادامه شما را با مزایای آن بیشتر آشنا می کنیم:

*این پروفیل به عنوان بهترین عایق صوتی، گرما و سرما شناخته می شود

*در مقابل حرارت و آتش سوزی مقاومت قابل توجهی دارد و قابل اشتعال نیست

*وزن بسیار استاندارد و سبکی دارد و وزن کلی ساختمان را بالا نمی برد

*می توان طرح ها و رنگهای مختلفی به کمک آن ایجاد کرد

*در شرایط گرما و سرمای شدید دچار انقباض و انباساط نمی شود بنابراین باز و بسته شدن آن آسان است

*مقاومت ویژه ای در برابر اشعه خورشید، خوردگی و مواد شیمیایی دارد

*از ورود گرد و غبار، آلودگی هوا و دوده به داخل ساختمان جلوگیری می کند

*استحکام و قدرت مکانیکی بالایی دارد

*به دلیل عدم جذب آب و رطوبت برای مناطق مرطوب مناسب است

*قابلیت پاک کردن و شستشوی آسان

*در هنگام وزش باد و طوفان سر و صدا ایجاد نمی کند

خوشبختانه مواد کامپوزیت در کنار مزایای بسیار خوبی که دارند معایب قابل عرضی نداشته و به خوبی مشکلات سایر پروفیل ها را پوشش داده اند. این سبک از پروفیل ها درجه کیفیت بالایی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس