دلایل نشت آب از پنجره های دوجداره و راه حل های آن

دلایل نشت آب از پنجره های دوجداره

نشت آب از پنجره های دوجداره شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد! و این مشکل برایتان پیش آمده باشد که به محض نمناک شدن هوا، آب باران به فضای داخلی نفوذ کند. به دلیل این که ماهیت پنجره های دوجداره upvc عایق صوتی و حرارتی بودن آنها است، این موضوع می توند برای تان کلافه کننده باشد که چرا پنجره نشتی دارد. با همراه باشید تا به دلیل بروز این مشکل اشاره کنیم و در ادامه به راهکارهایی برای حل این معضل خواهیم پرداخت.

برخی از علل بروز نشت آب از پنجره های دوجداره

علل مختلفی می تواند این مشکل را ایجاد نمایند. نصب نادرست، عمر بالای پنجره، رگلاژ نشدن اصولی، بی کیفیتی در اقلام مورد استفاده و … می توانند نمونه هایی از این عوامل محسوب گردند. برای عیب یابی کامل، بررسی هر کدام از این موارد ضروری است تا بتوان برای رفع آن تدبیری اندیشید.

خرابی درزگیرها و لاستیک ها

از درزگیرها و لاستیک ها به منظور افزایش میزان ایزوله سازی در قسمت های مختلف پنجره های دوجداره استفاده می گردد. این لاستیک ها می توانند تمام فاصله ها و درزهای موجود در فاصله ها و گوشه های مابین شیشه و پروفیل را پر نمایند. هر گونه تغییری که در ساختار این لاستیک ها ایجاد گردد می تواند با ایجاد خرابی لاستیک ها، این فضای ایزوله را از بین ببرد. ایجاد حتی یک درز کوچک در این شیارها کافی است تا کارایی لاستیک ها زیر سوال برود.

راه حل پشنهادی برای مشکل

در این هنگام لازم است لاستیک ها و درزگیرها را تعویض کنید. اگر خرابی خیلی زیاد باشد بهتر است از فرد متخصص کمک بخواهید.

عدم رگلاژ و نصب غیراصولی

در بحث پنجره های دوجداره مهمترین و اصلی ترین قسمت کار نصب این پنجره ها است. مراحل نصب باید با ظرافت خاصی انجام بگیرد تا از درزگیری و گلاژ اصولی مطمئن شویم. وارد شدن ضربات سنگین هم در این بین می تواند به صورت کاتالیزور عمل کرده و نشتی را افزایش دهد.

راه حل پیشنهادی برای مشکل

لازم است رگلاژ پنجره ها را که در سه مرحله انجام می گیرد دوباره تکرار کنید و در صورتی که مشکل هنوز پابرجا بود از افراد مجرب راهنمایی بگیرید.

ایجاد خرابی در شیار تخلیه آب

طراحی شیار تخلیه آب برای پنجره های دوجداره لازم است و این موضوع هیچ ربطی به اندازه پنجره و ابعاد آن ندارد. ممکن است آب باران، رطوبت و یا مه در سطح پنجره جمع گردد که شیار تخلیه آب می تواند این آب ها را به بیرون هدایت کند. برای ساخت این شیارها باید نهایت دقت مبذول گردد تا شیارها کارایی لازم را داشته باشند. علاوه بر این وجود شیارهای تخلیه می تواند در پنجره های دوجداره از بخارکردن و تعریق آنها جلوگیری نماید.

راه حل پیشنهادی برای حل مشکل نشت آب از پنجره های دوجداره

در صورتی که کارشناس مربوطه علت اصلی نشت آب را در خرابی و یا نبود شیار تخلیه آب اعلام نمود، با توجه به میزان خرابی می توان اقدام به تعمیر پنجره نمود و یا در مواقعی ممکن است نیاز به تعویض ضروری باشد.( تولید محتوا چیست)

نکاتی که در مواجهه با نشت آب باید رعایت گردد:

  1. برای رفع نشتی آب در پنجره های دوجداره لازم است از متخصصین این رشته که تجربه کار تخصصی داشته باشند، کمک گرفته شود.
  2. به محض این که متوجه کمترین مقدار نشت آب شدید برای تعمیر و رفع مشکل اقدام کنید تا هزینه اضافی ایجاد نگردد.
  3. به هیچ وجه خودسرانه و یا به پیشنهاد دیگران برای رفع این مشکل از افزایش شیارها و آن هم در محل و با لوازم ساده استفاده نکنید. در صورتی که این کار را انجام دهید ممکن است پارگی درزها و زهوارها، از بین رفتن عایق کاری و در نهایت از بین رفتن رگلاژ ایجاد گردد.

جمع بندی

نشت آب از پنجره های دوجداره همان طور که در بالا اشاره کردیم، می تواند علل مختلفی داشته باشد. در بالا به سه دلیل عمده و نحوه رفع هر کدام اشاره کردیم. بهتر است در صورتی که تخصص و علم کافی ندارید خودسرانه عمل نکرده و با افراد متخصص مشورت کنید. البته لازم به ذکر است قبل از هر کاری باید علت نشتی را پیدا کنید تا بتوانید از روش مناسبی برای رفع آن استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس