اسپانیولت پنجره دوجداره upvc

اسپانیولت پنجره دوجداره-sayanwin.com

اسپانیولت پنجره دوجداره upvc همان قفل در است که در بحث پنجره های دوجداره از اهمیت خاصی برخوردار است. آلیاژ اسپانیولت پنجره دوجداره در کیفیت آن بسیار تاثیر گزار است. اگر این آلیاژ بی کیفیت باشد باعث خرابی دستگیره ها شده و این فشار باعث از کارافتادگی دستگیره ها می شود.

اسپانیولت های موجود در بازار از چه برندی هستند؟

اسپانیولت از یراق آلات در و پنجره های دوجداره upvc محسوب می گردد. امروزه شاهد برندهای مختلفی از اسپانیولت در بازار هستیم که اکثرا ساخت کشورهای آلمان و یا ترکیه هستند.

مکانیسم کار یراق اسپانیولت چگونه است؟

یراق اسپانیولت پنجره دوجداره دارای چند زبانه کوچک است که در امتداد طولی پروفیل در و پنجره دوجداره قرار دارد و می تواند لنگه را به چارچوب قفل کند. استفاده از اسپانیولت ، باعث کیپ شدن لنگه در و پنجره می شود. این موضوع توانسته است ضریب عایق بودن در و پنجره های دوجداره را افزایش دهد.

sayanwim.com

اسپانیولت چیست؟

در نمای باز شده در و پنجره شما شاهد سیستم قفلی خواهد بود که از قسمت بالا تا پایین لنگه در و پنجره ادامه دارد که از لحاظ فنی به این قسمت اسپانیولت اطلاق می شود. اسپانیولیت تمام قسمت های در و پنجره دوجداره را که برای باز و بسته شدن آنها و سیستم حرکتی شان دخیل باشند را شامل می گردد که از آن جمله می توان به دستگیره، توپی، قفل، زاماک و … اشاره نمود.

اسپانیولت و شاه کلید یراق آلات

در مواقعی که پنجره های دوجداره upvc نیاز به رگلاژ و تعمیر داشته باشند، در گام نخست بایستی به بررسی اسپانیولت پرداخت زیرا کارکرد در و پنجره کاملا به آن بستگی دارد. درست به همین دلیل است که به اسپانیولت پنجره دوجداره می توان لقب شاه کلید یراق آلات را داد.

علل خرابی اسپانیولت در پنجره دوجداره upvc

از نقطه نظر فنی این جنس و چگونگی استفاده از آن است که می تواند بر خرابی اسپانیولت پنجره دوجداره موثر باشد ولی منطقا عوامل دیگری هم موثر هستند. این عوامل عبارتند از :

  1. عدم رگلاژ پنره upvc :

    این موضوع می تواند در شیشه های پنجره رخ دهد که باعث تحمیل بار اضافی در زامک خواهد شد. این مورد باعث خرابی می گردد.

  2. مونتاژ غیراصولی :

    مونتاژ غیراصولی یراق آلاتی که بر روی در و پنجره های دوجداره نصب می گردد، می تواند احتمال خرابی و از کار افتادگی آنها را افزایش دهد که در مدت کوتاهی مجبور به صرف هزینه اضافی برای تعویض خواهید بود.

  3. نصب نادرست :

اگر نصب به درستی انجام نشود، دچار مشکلاتی می گردد. در این حالت به جز اسپانیولت که نیاز به تعویض خواهد داشت،            لولاها خواهد شکست و کلا پنجره از رگلاژ خارج خواهد شد.

چگونه می توان اسپانیولت خراب را در پنجره های دوجداره upvc تشخیص داد؟

برای تشخیص خرابی در اسپانیولت پنجره دوجداره لازم است دستگیره در یا پنجره دوجداره را به طرف بالا بچرخانید. نشانه سلامت اسپانیولت،
سلامت سیستم قفل، عدم وجود درز بین فریم و لنگه ،باز و بسته شدن راحت دستگیره…

بهترین روش نگهداری از اسپانیولت و افزایش عمر آن

از وارد نمودن فشار اضافی بر روی اسپانیولت پنجره دوجداره همواره پرهیز کنید. به مرور زمان این پنجره ها، نیاز به رگلاژ دارند. بیشترین عاملی که می تواند در بروز خرابی موثر باشد، استحکام پایین و نداشتن فریم در پنجره های دوجداره است. با توجه به این مساله لازم است به هنگام خرید حتما در مورد وجود فریم آهنی در چارچوب پنجره اطمینان حاصل نمایید.

سخن پایانی

در صورتی که سیستم انتخابی برای دستگیره و قفل در و پنجره های دوجداره upvc باکیفیت باشند، می توانند طول عمر مناسبی داشته باشند. برای باز و بسته کردن پنجره ، نیازی نیست فشار زیادی وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس