تعویض پنجره قدیمی با دو جداره

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره-sayanwin.com

 تعویض پنجره قدیمی با پنجره‌های دوجداره دارای اهمیت بسیاری است. پنجره‌های قدیمی با چوبهای تک لایه و شیشه‌های ناکارآمد، می‌توانند منجر به هدر رفت انرژی، نفوذ صدا و حتی نشت آب شوند. با تعویض این پنجره‌ها با نسل جدید پنجره‌های دوجداره، می‌توانید بهبود و بهره‌وری بسیاری را در خانه‌تان تجربه کنید. بنابراین، تعویض پنجره قدیمی با پنجره‌های دوجداره نه تنها به زیبایی و استحکام خانه‌تان می افزاید، بلکه به شما کمک می‌کند تا از بهترین عایق حرارتی، کاهش صدا و بهبود عایق انرژی برخوردار شوید. با این اقدام ساده می‌توانید در درازمدت از صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی بهره‌مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 آنچه خواهید خواند:

 ✔  تعویض پنجره قدیمی با دوجداره چه تاثیری در عایق بندی دارد؟
✔ آیا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره ضروری است؟
✔ تعویض پنجره بدون تخریب
✔تعویض پنجره آهنی با دوجداره
✔ تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره
✔ هزینه تعویض پنجره دوجداره بدون تخریب
✔ نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی 

 

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به چه صورت انجام می گیرد؟

برخی از افراد تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را بسیار عذاب آور می دانند به دلیل تخریب ساختمان و دوباره تعمیر کردن ساختمان، این تعویض موجب هزینه های بسیاری برای فرد می شود و به همین دلیل استفاده از پنجره های قدیمی را بهتر می دانند. اما باید به این نکته توجه کنند که درصورت تعویض نکردن پنجره به دلیل اینکه پنجره های قدیمی عایق نمی باشند باعث صرف انرژی و هزینه بیشتری می شوند. اگر تعویض پنجره را به افراد متخصص بسپارید در کوتاهترین زمان و بدون آسیب می توانند این کار را برای شما انجام دهند. در صورت داشتن تخصص در این زمینه این کار به راحتی و بدون کمترین خرابی انجام می گیرد.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب انجام میشود و با مهارت و تجربه کافی می توان خیلی سریع این کار را انجام داد. البته مهارت نداشتن نصاب می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته و رگلاژ پنجره دوجداره به درستی انجام نشود. به همین دلیل بهتر است این کار به افراد متخصص سپرده شود. نحوه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به صورت زیر است:

  • ابتدا پنجره قدیمی به طور دقیق بررسی و ابعاد آن اندازه گیری میشود.
  • سپس پنجره جدید با ابعاد مورد نظر انتخاب و خریداری میشود.
  • با ابزارهای مناسب تمام اجزای پنجره قدیمی به جز فریم و قاب اصلی برش داده شده و از جای خود خارج میشود.
  • سپس روی فریم کاملا تمیز شده و بخش های اضافه از روی قاب جدا میشود.
  • پروفیل های بازسازی برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در این مرحله استفاده میشود.
  • پروفیل ها بر روی قاب پنجره قدیمی قرار میگیرد.
  • سپس شیشه های یک، دو یا سه جداره متناسب با نوع پنجره در جای خود قرار میگیرند.
  • با چسب و یراق آلات مخصوص پنجره کاملا آب بندی و عایق میشود.
  • سپس رگلاژ پنجره انجام میشود.

 

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره-sayanwin.com

 تعویض پنجره قدیمی با دوجداره چه تاثیری در عایق بندی دارد؟

استفاده از پنجره های دو جداره در فصل گرما و سرما باعث جلوگیری از ورود سرما، گرما، گرد و خاک و آلودگی می شود. دمای محیط را تنظیم می کند و باعث کاهش هزینه مصرف انرژی می شود. در گذشته از پنجره های معمولی در ساخت و ساز استفاده می شد که علاوه بر عایق نبودن زیبایی چندانی برای نمای ساختمان نداشت.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران

برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران، مهارت نصاب اهمیت بسیار زیادی دارد. چون جداسازی پنجره از قاب اصلی باید به گونه ای انجام شود که به دیواره های کناری آسیب وارد نشود. علاوه براین، در جداسازی پنجره از قاب باید مراقب قاب اصلی بود. چون در صورت انحراف و خمیدگی قاب در حین جدا کردن پنجره، نصب پنجره دوجداره جدید را با مشکل مواجه می کند.

سایان وین یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه فروش پنجره دوجداره متعلق به برندهای مختلف داخلی و خارجی می باشد. این مجموعه علاوه بر فروش پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی، خدمات تعویض پنجره قدیمی با دوجداره و تعویض پنجره دوجداره لولایی و کشویی و غیره را با رعایت استانداردها ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه تماس بگیرید.


قیمت پنجره وین تک چگونه محاسبه میشود؟

آیا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره ضروری است؟

عوامل متعددی وجود دارد که نشان می دهد تعویض پنجره قدیمی با دوجداره ضروری است. اما ضرورت زمانی پیدا می کند که این جایگزینی دارای مزایای بسیاری باشد. این عوامل به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی می کند.
  • جلوگیری از آلودگی صوتی که نود درصد از نفوذ آلایندگی های صدا جلوگیری می کند.
  • افزایش امنیت خانه و سایر محیط را فراهم می کند.
  • مقاوم در برابر زلزله می باشد.
  • کمک به محافظت محیط زیست می کند.
  • باعث بالا رفت قیمت ملک می شود.
  • پنجره دوجداره در برابر شرایط محیطی و خورشید عدم تغییر رنگ می دهد.
  • زیبایی نمای ساختمان را دوچندان می کند.
  • این پنجره ها نسبت به پنجره های معمولی دارای طول عمر بیشتری است.
  • قابلیت بازیافت و سهولت در نظافت این پنجره ها وجود دارد.
  • وزن کم و سرعت در نصب مهمترین مزیت پنجره دو جداره است.
  • مقاوم در برابر باران و رطوبت است.
  • امکان نصب پرده های توری در این پنجره ها وجود دارد.

 

sayanwim.com

مزایای تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره مزایای فراوانی را به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بهبود عایق حرارتی

عایق بندی یکی دیگر از فواید تعویض پنجره دوجداره است. پنجره ‌های دوجداره UPVC دارای عایق‌بندی بسیار مناسبی هستند که می ‌توانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند. این موضوع منجر به کاهش هزینه‌ های انرژی و مصرف سوخت می ‌شود. پنجره‌های دوجداره به دلیل داشتن فضای هوا بین دو لایه شیشه، عایق حرارتی قوی‌تری نسبت به پنجره‌های تک جداره دارند. این عایق حرارتی باعث کاهش نفوذ حرارت از خارج به داخل یا بالعکس می‌شود، که در نتیجه هزینه‌های گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد.

  • کاهش نفوذ صدا

پنجره‌های دوجداره همچنین دارای عملکرد عالی در کاهش نفوذ صدا هستند. فضای هوا بین دو لایه شیشه باعث جذب و جلوگیری از انتقال صداهای خارجی به داخل فضا می‌شود. این ویژگی باعث افزایش راحتی و آرامش در داخل فضا می‌شود.

  • آبندی و عایق‌ بندی

تکنولوژی آبندی و عایق‌ بندی پیشرفته در پنجره های دوجداره UPVC باعث جلوگیری از نفوذ آب در بارش ‌ها و ورود گرد و غبار می‌ شود.

  • محیط زیست و بهره‌وری انرژی

تعویض پنجره دوجداره برای حفاظت از محیط زیست نیز می تواند مفید باشد. پنجره‌ های دوجداره UPVC باعث مهار انرژی و کاهش مصرف سوخت‌ های فصلی می ‌شوند که به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کمک می ‌کند.

  • کاهش هزینه ‌ها

با تعویض پنجره دوجداره UPVC  نیاز به تاسیسات گرما زا و سرما زا کمتر می ‌شود که هزینه های خرید، نصب و نگهداری آنها را کاهش می ‌دهد.

  • کاهش مصرف انرژی

کاهش مصرف تاسیسات به علت بهبود عایق ‌بندی و کارآمدی پنجره ‌های UPVC، منجر به کاهش هزینه‌ های انرژی می ‌شود.

  • مهار اشعه UV

شیشه ‌های مخصوص دوجداره مانند UPVC از اشعه UV جلوگیری می‌ کنند و محافظت از پوست را تضمین می ‌کنند.

  • نصب آسان و سریع

پنجره‌ های UPVC به راحتی نصب می ‌شوند و نیاز به تخریب و خرابی محیط ندارند.

  • ظاهر زیبا و طراحی مدرن

پنجره‌های دوجداره با طراحی زیبا و مدرن، می‌توانند به زیبایی و استایل خانه یا ساختمان شما افزوده شوند. با تنوع در طرح‌ها و رنگ‌ها، می‌توانید پنجره‌هایی را انتخاب کنید که به شخصیت و سبک دکوراسیون داخلی شما متناسب باشد.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره-sayanwin.com

تعویض پنجره بدون تخریب

یکی از چالش های بسیار مهم در بازسازی ساختمان ها، تخریب های متعدد و هزینه بر است. علاوه بر اینکه تخریب هزینه بسیار زیادی به همراه دارد، زمان زیادی نیز برای انجام و بازسازی آن لازم است. به همین دلیل در این بازه ساختمان غیرقابل استفاده خواهد شد. در تعویض پنجره قدیمی با دوجداره نیز بسیاری از افراد چنین تصوری دارند و شاید به همین دلیل است که از انجام این کار خودداری می کنند. برای حل این مشکل با ساخت پروفیل و فریم های بازسازی امکان تعویض پنجره بدون تخریب فراهم شده است.

در واقع با این پروفیل و فریم ها قاب اصلی پنجره از جای خود خارج نشده و پنجره جدید و پروفیل های آن بر روی همان سازه قبلی نصب میشوند. به همین دلیل هیچگونه تخریبی انجام نشده و تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون نیاز به مصالح ساختمانی انجام خواهد شد. در نتیجه زمان اجرای کار، هزینه ها و میزان تخریب و کثیف کاری در حین تعویض پنجره دوجداره تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

 

آیا می توانید یک پنجره قدیمی را دوجداره کنید؟

به طور خلاصه بله. افزودن شیشه دوجداره به پنجره های موجود به روشی بسیار محبوب برای بازسازی خانه تبدیل شده است. چندین مزیت از جمله حفظ گرما و عایق صدا دارد و در برخی موارد حتی می تواند ارزش افزوده داشته باشد. با این حال، مانند بسیاری از انواع بازسازی، برای هر نوع خانه ای مناسب نیست.

 

تعویض پنجره آهنی با دوجداره

پنجره های آهنی از قدیمی ترین و مقاوم ترین انواع پنجره های ساختمانی هستند که هنوز هم در برخی از محیط ها کاربرد دارند. این پنجره ها وزن بسیار سنگینی داشته و متاسفانه بدنه آنها رسانای حرارت و دما و صوت است. به همین دلیل بار مرده ساختمان را افزایش داده و در شرایط بروز زلزله آسیب های جدی به افراد وارد می کنند. علاوه براین، میزان مصرف انرژی در چنین ساختمان هایی زیاد است و آلودگی صوتی بیرون نیز آزاردهنده خواهد بود.

استفاده از این نوع پنجره در گذشته شاید بهترین گزینه بود، اما با روی کار آمدن پنجره دوجداره شرایط تغییر کرده است. به طوریکه می توان با تعویض پنجره آهنی با دوجداره از مزایای متعدد پنجره های دوجداره بهره مند شد. پنجره های دوجداره در مقایسه با نوع آهنی وزن بسیار سبک تری داشته و بار مرده ساختمان را می تواند تا چندین برابر کاهش دهد. علاوه براین، پروفیل های به کار رفته در آنها که از نوع upvc و آلومینیومی هستند، در برابر حرارت و صوت عایق می باشند. در نتیجه می توان از مزیت کاهش مصرف انرژی این پنجره ها نیز با تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بهره مند شد.

یکی دیگر از مزایای تعویض پنجره قدیمی آهنی با دوجداره، زیبا و مدرن شدن نمای ساختمان است. پنجره های دوجداره در مقایسه با مدل های آهنی قدیمی ظاهر بهتری داشته و به همین دلیل می توانند جلوه بهتری به ساختمان بدهند. در واقع با پنجره قدیمی با دوجداره می توان با یک تیر چندین نشان زد.

تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره

برخلاف تصور بسیاری از افراد، پنجره های دوجداره همیشه یو پی وی سی نیستند و برخی از آنها آلومینیومی است. البته پنجره دوجداره آلومینیومی با مدل های قدیمی آن تفاوت زیادی دارد. از مهم ترین دلایلی که تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره را یک اقدام موثر می کند، نوع پروفیل های آلومینیومی جدید است. پنجره آلومینیومی دوجداره دارای یک لایه عایق درون پروفیل های خود است. این لایه عایق می تواند مانع بزرگی در برابر نفوذ حرارت و صوت به شمار رود. به همین دلیل با تعویض پنجره دوجداره می توان به شدت هزینه های مصرف انرژی را کاهش داد.

یکی دیگر از مزایای تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره می توان به استفاده از پنجره های مدرن و جدید اشاره کرد. پنجره های دوجداره آلومینیومی دارای تنوع بسیار بالایی هستند و متناسب با شرایط محیط می توان انواع آنها را انتخاب و نصب کرد. از رایج ترین انواع پنجره دوجداره می توان به پنجره دوجداره کشویی و پنجره دوجداره فرانسوی و بازشونده اشاره کرد. علاوه براین، مدل های مدرن تاشو و آکاردئونی نیز از دیگر نمونه هایی هستند که با تعویض پنجره قدیمی با دوجداره می توان از زیبایی های آنها استفاده کرد.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره - sayanwin.com

مراحل تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

مراحل تعویض پنجره دوجداره عموماً شامل موارد زیر است:

  1. بررسی و تعیین نیازها: ابتدا باید نیازها و خواسته‌های خود را در مورد پنجره جدید مشخص کنید. این شامل ابعاد، جنس، و ویژگی‌های دیگری است که به دنبال آن هستید.
  2. انتخاب پنجره: با توجه به نیازها، برای خود پنجره مناسب را انتخاب کنید. بررسی و مقایسه بین مدل‌ها، برندها و کیفیت موجود در بازار می‌تواند به شما کمک کند.
  3. سفارش و تهیه: پس از انتخاب پنجره مورد نظر، مرحله سفارش و تهیه آن را آغاز کنید. از نمایندگی‌ها و تأمین‌کنندگان معتبر خرید کنید تا از کیفیت و قابلیت اطمینان آنها اطمینان حاصل کنید.
  4. نصب و راه‌اندازی: نصب پنجره جدید توسط تیم مجرب نصابان صورت می‌گیرد.

تعویض لولای پنجره دوجداره

در برخی از مواقع به دلیل کیفیت پایین یراق آلات به کار رفته در پنجره های دوجداره، به لولا و سایر قطعات آسیب وارد میشود. در این شرایط تنها راهکار تعویض قطعات آسیب دیده برای جلوگیری از خسارت های بیشتر است. به عنوان مثال، در پنجره های فرانسوی یا بازشونده لولا یکی از مهم ترین قطعات بوده و تایل های متحرک را به ثابت متصل می کند. در صورت شکستگی یا خمیده شدن لولا تایل ها در باز و بسته شدن با مشکل مواجه شده و باید تعویض شوند. نحوه تعویض لولای پنجره دوجداره به صورت زیر است:

  • ابتدا بررسی کنید که لولای قدیمی روی پنجره از چه نوعی است. آیا لولا برای باز شدن پنجره به کنار است یا به بالا؟ جهت باز و بسته شدن آنها با فلش روی لولا مشخص شده است.
  • لولا را با کمک پیچ گوشتی و سایر ابزارهای در دسترس باز کنید. با این کار تایل های باز شونده از جای خود خارج میشوند.
  • لولای جدید را در جای خود قرار داده و کاملا محکم و ثابت کنید.
  • سپس تایل های پنجره را در جای قبلی قرار دهید.

دقت داشته باشید که برای تعویض لولای پنجره دوجداره باید اندازه آن را با دقت اندازه گیری کنید. در حالت استاندارد در اغلب مواقع این لولاها 18 سانتی متر هستند و در مدل های قدیمی 15 سانتی متر تولید میشوند. از قسمت خارجی ریل باید اندازه لولا را اندازه گیری کنید.

 

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره-sayanwin.com

هزینه تعویض پنجره دوجداره بدون تخریب

قیمت تعویض پنجره دوجداره بدون تخریب به نوع پنجره و ابعاد آن و همچنین میزان مهارت نصاب و نوع پروفیل های جدید بستگی دارد. برخی از پروفیل ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و به همین دلیل با قیمت های بیشتری عرضه میشوند. در نتیجه تعویض پنجره دوجداره با مدل هایی که دارای پروفیل های خاص و باکیفیت هستند بیشتر از پنجره های معمولی خواهد بود. علاوه براین، نوع یراق آلات و مدل پنجره جدید نیز تاثیر زیادی بر قیمت ها دارد. به عنوان مثال اگر پنجره لولایی دوجداره را با آکاردئونی تعویض می کنید، هزینه ها بیشتر از زمانی خواهد بود که با کشویی یا ریلی تعویض میشوند.

 

هزینه تعویض پنجره هافمن

مجموعه ای از عوامل تعیین کننده در هزینه تعویض پنجره دوجداره هافمن وجود دارند. اولین عامل موثر در این هزینه، ابعاد پنجره می باشد. قیمت هر پنجره به اندازه متراژ آن به ازای هر متر مربع محاسبه می شود. بنابراین پنجره های بزرگتر به طور معمول با هزینه بیشتری همراه هستند.

علاوه بر ابعاد، سن ساختمان، موقعیت جغرافیایی پنجره، نوع شیشه مورد استفاده، ویژگی ها و امکانات پنجره دوجداره، عواملی هستند که بر قیمت تعویض پنجره دوجداره تاثیر دارند. پنجره های هافمن با مدل ها و کیفیت های متفاوتی در دسترس هستند. این امر به هر فرد اجازه می دهد که با توجه به بودجه خود، انتخاب مدل مناسب برای تعویض پنجره پنجره دوجداره هافمن را داشته باشد.

همچنین خرید از فروشگاه های معتبر برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره هافمن نیز می تواند در قیمت نهایی تعویض تاثیرگذار باشد. فروشگاه هایی همچون سایان وین که نمایندگی رسمی هافمن هستند، مدل های مختلف پنجره دوجداره هافمن را با قیمت مناسب تری عرضه می کنند و پس از فروش با کیفیت بالایی آن ها را نصب می کنند. در نتیجه با خرید از نمایندگی های رسمی برای تعویض پنجره دوجداره هافمن می توانید هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

به طور کلی قیمت گذاری برای تعویض پنجره دوجداره هافمن از متغیرهای مختلفی تبعیت می کند که هر یک از آن ها ویژگی های مهمی را در خود جای داده اند. به همین دلیل تعیین هزینه دقیق برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره با پنجره هافمن نیازمند تحلیل دقیق می باشد.

 

آیا شیشه دوجداره می تواند در داخل ترک کند؟

ممکن است متوجه شوید که شیشه یک پنجره دو جداره بسته به فشار بیرون، کمی به سمت داخل تغییر شکل داده است. در بیشتر شرایط، شیشه به اندازه کافی قوی است که بتواند این فشار را تحمل کند. اما، در برخی موارد، این کار انجام نمی‌شود و ممکن است ترک‌های استرس ظاهر شوند – باعث می‌شود که پنجره‌های دو جداره در داخل ترک داشته باشند.

 

نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی

با توجه به مزایای متعدد پنجره و شیشه های دوجداره برخی از افراد ترجیح می دهند که بر روی پنجره های قدیمی از این نوع شیشه استفاده کنند. حال سوال این است، آیا نصب شیشه دوجداره روی پنجره قدیمی کار درستی است؟ آیا فقط با تعویض شیشه می توان از مزایای پنجره های دوجداره بهره مند شد؟ تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بهتر است یا تعویض شیشه ها؟

شیشه دوجداره از دو لایه شیشه سکوریت یا لمینت تشکیل شده که یک لایه عایق pvb در وسط آن به کار رفته است. به همین دلیل این شیشه ها عایق بسیار خوبی برای حرارت و دما و صوت به شمار می روند. البته این در شرایطی رخ می دهد که شیشه در زمان نصب بدرستی آب بندی شده باشد تا از خروج گاز آرگون میان دوجداره جلوگیری شود. واقعیت این است که اگر پنجره قدیمی دارای بدنه آلومینیومی و آهنی است، نصب شیشه دوجداره روی آن نمی تواند تاثیری در کاهش مصرف انرژی داشته باشد. چون حرارت از بدنه پنجره براحتی عبور نموده و عایق نخواهد بود.

علاوه براین، دلیل مهمی که باعث عایق شدن پنجره های دوجداره میشود، نوع پروفیل های به کار رفته در آنها است. پروفیل های این پنجره ها به خوبی شیشه ها را آب بندی می کنند و از هدر رفتن حرارت و گاز آرگون و غیره جلوگیری میکنند. همچنین دقت داشته باشید که ساختار پنجره های دوجداره به گونه ای طراحی شده است که هیچگونه سوراخ در محل نصب شیشه ها وجود ندارد و به همین دلیل است که کاملا عایق هستند. بر اساس آنچه گفته شد، تعویض پنجره قدیمی با دوجداره قطعا بهتر است نصب شیشه های دوجداره بدون تعویض بدنه پنجره قدیمی است. شما با نصب شیشه های دوجداره روی پنجره قدیمی فقط هزینه بیشتری را برای خرید شیشه اختصاص می دهید و از هیچ یک از مزایای پنجره های دوجداره بهره مند نخواهید شد. در واقع با این کار نه تنها هزینه ها را کاهش نمی دهید بلکه دچار خسارت نیز خواهید شد. لذا بهترین گزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره و استفاده از شیشه های دو یا سه جداره برای عایق شدن بهتر آنها خواهد بود.

sayanwim.com

هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

اقدام به تعویض پنجره‌ قدیمی با دوجداره در ساختمان ‌ها نه تنها باعث کاهش تا 40% مصرف انرژی در واحد می ‌شود، بلکه این عمل با هزینه‌ های مرتبط نیز همراه است.

عوامل تأثیرگذار بر هزینه تعویض پنجره دوجداره:

  1. ابعاد پنجره: ابعاد پنجره به عنوان اصلی ‌ترین عامل در تعیین قیمت پنجره‌ ها محسوب می‌ شود. هرچه ابعاد پنجره بزرگ‌ تر باشد، هزینه تعویض نیز افزایش خواهد یافت. از این رو، پنجره با ابعاد 4 متر در 2 متر به طور معمول حدود 50% گران‌تر از پنجره با ابعاد 1.5 متر در 1.5 متر خواهد بود.
  2. شکل پنجره: وجود خم‌ ها یا اشکال غیر منتظم در پنجره‌ ها می‌ تواند به طور مستقیم بر قیمت تعویض تأثیرگذار باشد.
  3. رنگ پنجره: پنجره ‌های UPVC به طور پیش‌فرض سفید هستند، و انتخاب هر رنگی جز سفید هزینه اضافی را به همراه خواهد داشت. اما انتخاب رنگ پروفیل بر اساس سلیقه مشتری می ‌تواند انجام شود.
  4. نوع و شکل پروفیل: نوع پروفیل (مثل لبه‌دار، ساده، کشویی و غیره) و برند آن به طور مستقیم قیمت را تحت تأثیر قرار می ‌دهند. مثلاً پنجره با پروفیل ویستابست معمولاً تا 30% گران‌تر از سایر پروفیل ‌ها خواهد بود.
  5. نوع بازشو: انتخاب نوع بازشو بر روی پنجره نیز می ‌تواند به تغییر قیمت منجر شود.
  6. جنس یراق: استفاده از یراق آلمانی نسبت به یراق ترک هزینه بیشتری دارد و در تعویض پنجره دوجداره تأثیر گذار است.
  7. نوع و رنگ شیشه: نوع و ویژگی ‌های شیشه مورد استفاده (مانند شیشه سکوریت) تأثیر زیادی بر قیمت تعویض پنجره دوجداره دارند. شیشه‌ های سه‌جداره نیز اغلب حدود 60% گران‌تر از شیشه دوجداره هستند.
  8. نحوه جداسازی پنجره قدیمی: نوع جداسازی پنجره قدیمی از فریم (برشکاری، باز کردن پیچ‌ ها یا تخریب کامل فریم قدیمی) می ‌تواند در قیمت تعویض تأثیرگذار باشد.
  9. نوار آب ‌بندی: نوار درزگیر EPDM استاندارد می ‌تواند هم هزینه کمتری داشته باشد و هم کیفیت بهتری را ارائه دهد.

همچنین، توجه به نکاتی مانند سن بنا، محل پنجره، ویژگی‌ ها و امکانات آن و نهایتاً مشاوره با کارشناسان متخصص می ‌تواند به تعیین هزینه صحیح و منطقی در تعویض پنجره کمک کند. توجه داشته باشید که این توصیفات به صورت کلی بیان شده ‌اند و قیمت ‌گذاری دقیق تعویض پنجره دوجداره نیازمند بررسی دقیق در هر مورد است.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره-sayanwin.com

تعویض شیشه پنجره دوجداره

تعویض شیشه پنجره دوجداره یک فرآیند مهم و اساسی در بهبود کارایی و انرژی‌ های موثر یک ساختمان است. این عملیات باعث بهبود عوامل مختلفی از جمله عایق‌ بندی، عایق حرارتی و صدا، نورپذیری، ایمنی و زیبایی محیط خواهد شد. در اینجا به بررسی مواردی که در تعویض شیشه پنجره دوجداره تأثیرگذارند، پرداخته ‌ایم:

  1. نوع شیشه: نوع شیشه ای که در پنجره‌ ها استفاده می‌ شود، تأثیر قابل ‌توجهی بر عوامل مختلف دارد. شیشه ‌های دوجداره معمولاً از نوع آزوت شار، لوئل، سکوریت و… تولید می‌ شوند که هرکدام ویژگی ‌های مختلفی از جمله عایق حرارتی، مقاومت در برابر شوک حرارتی، ایمنی و شفافیت را ارائه می ‌دهند.
  2. تراکم شیشه: تراکم شیشه به عبارتی ضخامت آن می ‌باشد که بر اثر آن خصوصیات عایق حرارتی و صوتی شیشه تغییر می ‌کند. شیشه‌ های دوجداره با تراکم‌ های مختلف، در تأمین بهترین عملکرد برای ساختمان نقش مهمی دارند.
  3. ترمال بریک: ترمال بریک، فاصله ‌گذاری بین دو لایه شیشه در پنجره دوجداره می ‌باشد. این فاصله ‌گذاری باعث حداقلی کردن انتقال حرارت بین داخل و خارج ساختمان می ‌شود که تأثیر مهمی در بهبود عملکرد حرارتی دارد.
  4. مواد لایه‌ های ضدخوردگی و بازتابنده: مواد مختلفی در لایه‌ های شیشه‌ های دوجداره استفاده می‌ شوند که علاوه بر ضدخوردگی، باعث بازتاب نور خورشید و حرارت از داخل می‌ شوند. این ویژگی ‌ها به کاهش هزینه‌ های سیستم‌ های تهویه و تبرید کمک می ‌کنند.
  5. نصب و جایگزینی: فرآیند نصب و جایگزینی شیشه ‌های پنجره دوجداره به دقت و تخصص نیاز دارد. نصب نادرست می ‌تواند باعث نشت هوا و آب، افزایش هزینه‌ های انرژی و حتی کاهش ایمنی شود.
  6. بهبود کیفیت زندگی: تعویض شیشه‌ های پنجره دوجداره باعث بهبود کیفیت زندگی ساکنین می ‌شود. کاهش نفوذ صدا، محافظت از اشعه مضر خورشید و بهبود ایزولاسیون حرارتی، محیط زندگی را بهبود می‌ بخشد.

به طور کلی، تعویض شیشه پنجره دوجداره با توجه به فاکتورهای گوناگون می ‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش کارایی ساختمان منجر شود. برای انتخاب بهترین شیشه و تخصصی ‌ترین نحوه نصب، مشاوره با متخصصین امری ضروری است.

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره upvc

پنجره های دوجداره از نظر جنس پروفیل های به کار رفته در آنها به دو گروه پنجره دوجداره upvc و پنجره دوجداره آلومینیومی تقسیم میشوند. این نوع پنجره ها هر یک دارای مزایای خاصی هستند و در این میان نوع یو پی وی سی با استقبال بالایی مواجه شده است. وزن بسیار سبک، قیمت مناسب و تنوع بالا و ظاهری مدرن همگی از ویژگی های این نوع پنجره ها محسوب میشوند.

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره upvc مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه مصرف انرژی

استفاده از پروفیل های یو پی وی سی که از مواد پلیمری تولید شده اند، یک راهکار ایده آل برای عایق سازی بدنه پنجره است. حرارت از این پروفیل ها امکان عبور نداشته و به همین دلیل به شدت در کاهش هزینه های مصرف انرژی موثر عمل می کنند. در نوع خاصی از این پروفیل ها از یک قطعه گالوانیزه نیز استفاده میشود که می تواند در عایق سازی و افزایش استحکام پروفیل پنجره تاثیرگذار باشد.

  • کاهش آلودگی صوتی

یکی دیگر از مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره، کاهش آلودگی صوتی است. یو پی وی سی متریال بسیار مقاوم در برابر صوت بوده و از نفوذ امواج آزاردهنده صوتی محیط بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می کند. با صرف هزینه کم و تعویض پنجره قدیمی با دوجداره می توان آرامش بسیار خوبی را در محیط بوجود آورد.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره - sayanwin.com

  • وزن سبک پنجره

در ایمن سازی ساختمان ها در شرایط بروز زلزله، کاهش بار مرده اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل تا حد امکان وزن مصالح ساختمانی و تجهیزات را کاهش می دهند. پنجره های upvc وزن بسیار سبک تری نسبت به پنجره های آهنی قدیمی دارد. به طوریکه با تعویض پنجره قدیمی با پنجره یو پی وی سی می توان بار مرده را کاهش داد و در شرایط بروز زلزله این یک مزیت بزرگ به شمار می رود.

  • طول عمر بالای پنجره

پنجره های آهنی قدیمی با گذشت زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی میشوند و به همین دلیل نه تنها جلوه ظاهری، بلکه عمر آنها نیز کاهش پیدا می کند. این در حالیست که پنجره های upvc دوجداره ضد زنگ و خوردگی بوده و در اثر تابش نور خورشید و بارش باران های اسیدی دچار تغییر شکل نخواهد شد. علاوه بر بدنه بسیار مقاوم، شیشه های به کار رفته در این پنجره ها نیز اغلب دوجداره بوده و به سختی دچار شکستگی و ترک میشوند.

  • عایق در برابر رطوبت و نم

یکی از چالش های همیشگی در بسیاری از پنجره های قدیمی، نفوذ نم و رطوبت به فضای داخل ساختمان در زمان بارش باران و برف است. با تعویض پنجره قدیمی با دوجداره می توان این ویژگی منفی را از بین برد و با خیال آسوده به تماشای زیبایی های باران و برف پرداخت. یراق آلات به کار رفته در این پنجره ها به خوبی آنها را عایق بندی و آب بندی می کند. در نتیجه هیچگونه نم و رطوبت از گوشه های پنجره و سایر بخش های آن امکان عبور پیدا نمی کنند.

همچنین لازم به ذکر است، پنجره های دوجداره upvc غیرقابل اشتعال و آتش سوزی هستند. در نتیجه می توان با تعویض پنجره دوجداره ایمنی ساختمان را تا حد زیادی افزایش داد.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره-sayanwin.com

استعلام هزینه تعویض پنجره دوجداره

برای دریافت اطلاعات دقیق از هزینه های تعویض پنجره دوجداره هافمن مراحلی از جمله مشاوره با متخصص ها، اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره ها و در نظر گرفتن نظرات و ترجیحات مشتریان انجام می شود و سپس به اطلاع آن خواهد رسید.

اگر نیاز دارید می توانید با اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره ها اطلاعات دقیق تری از هزینه ها به دست آورید و با تیم حرفه ای سایان وین تماس بگیرید.

شما می توانید هزینه تعویض پنجره دوجداره را به صورت آنلاین استعلام کنید یا از طریق تماس تلفنی مشاوره دریافت نمایید. اما باید توجه داشته باشید که هزینه های اعلام شده برای تعویض پنجره دوجداره ممکن است بالاتر از انتظار باشد. زیرا هزینه تعویض پنجره دوجداره بسیار متنوع است.

عواملی همچون نوع پروفیل، ابعاد دقیق پنجره، تعداد دهانه ها، جنس و ضخامت شیشه، مارک پروفیل، نوع اتصالات مورد استفاده، هزینه ارسال و ضخامت شیشه از عواملی هستند که بر قیمت تاثیرگذاری دارند. برای دریافت اطلاعات دقیق از هزینه های تعویض پنجره دوجداره، تیم کارشناسان باید به محل پروژه مراجعه کرده و ارزیابی کاملی انجام دهند.


سوالات متداول تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

  • هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره چقدر است؟

برای تعویض پنجره قدیمی با دو جداره باید هزینه ای را پرداخت کنید قیمت این تعویض به عوامل زیادی بستگی دارد اندازه پنجره بیشترین تاثیر در قیمت تعویض پنجره را دارد و همچنین نوع پنجره و کیفیت آن جنس پروفیل و شیشه دو جداره نیز در قیمت پنجره تاثیر دارد. برای تعویض شما می توانید با شرکت های سازنده پنجره تماس برقرار کنید و کارشناسان متخصص در این زمینه شما را راهنمایی می کنند و با توجه به اندازه پنجره قیمت انواع پنجره دو جداره را در اختیار شما قرار می دهند. شما نسبت به بودجه ای که دارید بهترین پنجره را انتخاب می کنید.

 

  • مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره چیست؟

 

  1. صرفه جویی در مصرف انرژی می کند.
  2. جلوگیری از آلودگی صوتی که نود درصد از نفوذ آلایندگی های صدا جلوگیری می کند.
  3. افزایش امنیت خانه و سایر محیط را فراهم می کند.
  4. مقاوم در برابر زلزله می باشد.
  5. کمک به محافظت محیط زیست می کند.
  6. باعث بالا رفت قیمت ملک می شود.
  7. پنجره دوجداره در برابر شرایط محیطی و خورشید عدم تغییر رنگ می دهد.
  8. زیبایی نمای ساختمان را دوچندان می کند.
  9. این پنجره ها نسبت به پنجره های معمولی دارای طول عمر بیشتری است.
  10. قابلیت بازیافت و سهولت در نظافت این پنجره ها وجود دارد.
  11. وزن کم و سرعت در نصب مهمترین مزیت پنجره دو جداره است.
  12. مقاوم در برابر باران و رطوبت است.
  13. امکان نصب پرده های توری در این پنجره ها وجود دارد.
  • آیا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره نیاز به تغییرات بزرگ در ساختمان دارد؟

بستگی به نوع پنجره قدیمی و پنجره دوجداره دارد. اکثر موارد نیاز به تغییرات بزرگ ندارند و تعویض پنجره‌ها به راحتی انجام می‌شود.

  • آیا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره به زیبایی و دکوراسیون منزل اضافه می‌کند؟

بله، پنجره‌های دوجداره با طراحی مدرن و زیبا، به زیبایی داخلی و خارجی منزل شما افزوده و به دکوراسیون منزل جلوه‌ای بهتر می‌بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس