تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان پذیر است ؟

تبدیل پنجره لولایی به کشویی-sayanwin.com

قبل از آنکه به بحث تبدیل پنجره لولایی به کشویی بپردازیم، جا دارد کمی در مورد این قضیه صحبت کنیم که خداوند انسان ها را باعقیده و سلیقه های متفاوتی خلق نموده که اساسا این موضوع توانسته است تا دنیا را زیباتر احساس کنیم. در این راستا به دلیل اختلاف سلیقه ممکن است در برخی مواقع منجر به هزینه های اضافی گردد.

در زمانی که واحدی را خریداری می کنید امکان دارد برخی از تزئینات انجام شده باب میل شما نباشد. به عنوان مثال ممکن است نوع و یا جنس پنجره ها را نپسندید. ممکن است مالک قبلی پنجره ها را به حالت لولایی نصب نموده باشد و اکنون شما مایل باشید بازشویی پنجره به حالت کشویی باشد.

آیا می توان پنجره های لولایی را به کشویی تبدیل نمود؟

خیر امکان تبدیل پنجره لولایی به کشویی وجود ندارد ولی می توان پنجره لولایی را با نوع کشویی و یا برعکس تعویض نمود.

sayanwim.com

چرا پنجره لولایی را نمی توان به نوع کشویی تبدیل نمود؟

  1. برای هر مدل از پنجره های دوجداره از جنس و قطعه مختص با خود استفاده می گردد:

در پنجره های دوجداره نسبت به هر کدام از مدل ها از قطعه خاصی استفاده می گردد. به عنوان مثال پروفیل و گالوانیزه داخلی، شیشه دوجداره، زهوار نگهدارنده شیشه دوجداره، لاستیک آب بندی و یا برش های گردگیری و یراق آلات در هر مدل مختلف است. تمام موارد ذکر شده در تمامی پنجره های دوجداره وجود دارند ولی با قدری تفاوت نسبت به یکدیگر.

  1. استفاده از پروفیل های متفاوت :

پروفیلی که در پنجره های دوجداره استفاده می شوند از نظر ساختار یکسان هستند ولی پروفیلی که مثلا در پنجره لولایی استفاده می شود با پروفیلی که در پنجره کشویی استفاده می گردد از جهت شکل هندسی، قطعات اتصالی و متعلقات آن به هیچ وجه یکی نیستند. به همین دلیل است که نمی توان پنجره ای را به نوع دیگر تبدیل نمود زیرا پروفیل ها نمی توانند ادغام شده و به یکدیگر مچ شوند.

  1. اتصال کنج پنجره ها ممکن نیست :

به منظور اتصال گوشه پنجره ها در کارخانه از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می شود که این کار در محلی غیر از کارخانه امکان ندارد.

  1. ابعاد و ضخامت محل نصب شیشه ها متفاوت است :

ضخامت و ابعاد محلی که برای قرار دادن شیشه در پنجره های دوجداره کشویی و لولایی در نظر گرفته شده است با وجود عرض و ارتفاع یکسان، متفاوت است. به عبارت دیگر از شیشه دوجداره پنجره لولایی نمی توان در پنجره دوجداره کشویی استفاده نمود.

  1. یراق آلات متفاوت :

یراق آلات این دو پنجره هم مسلما مختلف هستند زیرا اساس ماهیت اجرایی متفاوتی دارند.

  1. لاستیک های آب بندی و هوابندی جداگانه :

در پنجره های دوجداره لولایی به منظور هوابندی و آب بندی از لاستیک های ویژه ای استفاده می گردد که این مدل ها برای پنجره های دوجداره کشویی قابل استفاده نیستند. علت این مساله به دلیل ایزوله نمودن حدودی آن به وسیله برش ها و یا گردگیرها می باشد.

مقایسه پنجره دوجداره کشویی و لولایی

پنجره های دوجداره کشویی و لولایی از برخی جهات با هم تفاوت دارند. عایق بندی و قیمت نهایی برای هر کدام از پنجره های دوجداره لولایی و کشویی متفاوت است. عایق بندی در پنجره های دوجداره لولایی در مقایسه با نوع کشویی کیفیت مناسب تری دارد. به عبارت دقیق تر در پنجره های لولایی از لولا برای پنجره ها استفاده می شود تا بتوان اصطکاک مابین فریم و لنگه در زمان باز و بسته کردن را کاهش داد. پنجره های کشویی از قیمت نهایی بیشتری در مقایسه با نوع لولایی برخوردار هستند.

کدام یک از پنجره های دوجداره لولایی و یا کشویی برای نصب بهتر است؟

با وجود این که پنجره های دوجداره کشویی برای تولیدکنندگان و نصابان می تواند سودآوری بیشتری داشته باشند به دلیل این که قیمت بیشتری دارند ولی پنجره های دوجداره لولایی برای استفاده، بیشتر توصیه می شوند.

کلام آخر

تبدیل پنجره های دوجداره لولایی به کشویی به دلایل متعددی که در بالا ذکر کردیم امکان پذیر نیست. در صورتی که تصمیم جدی به این کار را دارید می توانید پنجره را تعویض نمایید که در این صورت به راحتی می توانید این کار را انجام داده و از عایق بندی صحیح پنجره هم اطمینان داشته باشید.

2 دیدگاه برای “تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان پذیر است ؟

  1. سارا سرابی گفته:

    ممنون بابت توضیحات ولی شیشه و پنجره ی قبلی چکار کنیم که قبلا کلی پولشو دادیم ولی برای ما لولایی انجام دادند؟

    • سایان وین گفته:

      متاسفانه به دلیل استفاده از چسب های بوتیل و پلی سلفاید ، هزینه تولید مجدد شیشه مناسبتر از استفاده شیشه قبلی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس