پنجره آلوود چیست؟

پنجره آلوود چیست؟

چوب در طول تاریخ یکی از مواد اولیه ای بود که برای ساخت منازل و لوازم خانه از قبیل تخت، کمد، مبل و … استفاده می شد. لوازم چوبی زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل می دهند. در سالهای اخیر نوع خاصی از منسوجات چوبی زینت بخش خانه هایمان شده است این یار دیرینه بار دیگر با نام پنجره آلوود مهمان خانه هایمان شده است.

پنجره آلوود نتیجه ایجاد تغییرات و پیشرفت هایی در زندگی بشر است که گرایش دوباره وی را به لوازم چوبی باعث شده است. این پنجره در دو بخش و با استفاده از ترکیب پروفیل آلومینیوم و چوب طراحی و ساخته شده است. این بخش ها به دو حالت در کنار یکدیگر قرار می گیرند. پنجره های آلوود در صنعت ساخت در و پنجره جدیدترین نوع آن است.

ساختار اصلی پنجره آلوود

در ساخت پنجره های آلوود قسمت بیرونی پنجره که در تماس مستقیم با عوامل جوی از قبیل باران، برف و نور خورشید است را از جنس آلومینیوم انتخاب می کنند. انتخاب آلومینیوم به دلیل دوام بالای فلز آلومینیوم است که در مقایسه با چوب عمر بیشتری دارد.

در بخش داخلی پنجره آلوود هم از چوب طبیعی استفاده می شود تا بتواند ویژگی های چوب را داشته باشد. انتخاب چوب به دلیل خاصیت عایق حرارتی بودن آن است که علاوه بر زیبایی خصوصیت بارزی است. این بخش چوبی به دو صورت قابل اجرا است. به عبارتی بخش چوبی را هم می توان به شکل یک تکه طراحی و تهیه نمود و هم این که از چوب هایی که فرآوری شده اند استفاده نمود.

انواع پنجره های آلوود

پنجره های آلوود به دو صورت کشویی و لولایی طراحی و تولید شده اند. لازم به ذکر است که نوع کشویی این مدل پنجره ها عموما به حالت لیفت اند اسلاید ارائه می گردد. انتخاب هر کدام از این انواع به نیاز فرد بستگی دارد و باید بسته به کاربری موردنیاز و سلیقه شخصی انتخاب گردد. در ادامه شرح مختصری از هر کدام از این انواع می پردازیم.

  • پنجره آلوود از نوع کشویی لیفت اند اسلاید

در این نوع از پنجر‌ه های آلو‌ود لاستیک های EPDM وظیفه هوابندی را بر عهده دارند. همان طور که می دانید اصطکاک لاستیک ها می تواند حرکت پنجره را دچار اختلال نماید. در این مدل از پنجره ها به دلیل استفاده از یراق آلات ویژه لیفت اند اسلاید این مشکل حل شده است. مکانیسم کار به این شکل است که در زمان حرکت پنجره این یراق از محل خود بلند شده و در مرحله بعدی موجب جداشدن لاستیک از پروفیل می گردد. در این زمان حرکت پنجره در سطح لنگه به آسانی انجام می گیرد و بعد از بسته شدن دستگیره دوباره درگیر می گردد. یراق آلات مورد استفاده در لیفت اند اسلاید می توانند پنجره را به حالت عمودی بلند نموده و در حالت افقی حرکت دهند.

بیشتر بخوانید: پنجره آکپا

  • پنجره آلوود لولایی

نوع لولایی پنجره های آلوود همان طور که از نامش پیداست از امکان باز شدن به حالت لولایی برخوردار است. این مدل می تواند بسته به سلیقه مشتری به حالت جانبی هم به سمت چپ و هم به سمت راست باز و بسته گردد. لازم است بدانید یراق آلات مورد استفاده در این نوع پنجره ها می توانند به عنوان عایق حرارتی عمل نموده و در ضمن در بالاترین حد تصور امنیت را تامین نمایند.

در بین انواع دیگر درب و پنجره های موجود در بازار می توان گفت نوع آلوود محصول منحصر به فردی است. این پنجره ها می توانند با ایجاد ظاهری زیبا حس خوب طبیعت را به فضای داخلی بدهند. به دلیل استفاده از فلز آلومینیوم در نمای بیرونی پنجره های آلوود از نظر دوام و طول عمر می توانند با دیگر پنجره های آلومینیومی رقابت نمایند.

البته در استفاده از پنجره های آلوود نکته مهم و قابل تاملی برای مصرف کنندگان وجود دارد و آن هم قیمت این پنجره ها است. پروفیل های آلوود قیمت بسیار بالایی در مقایسه با انواع دیگر دارند. این مساله به دلیل بهره گیری از تکنولوژی ویژه و پیشرفته در تولید و ساخت پنجره های آلوود بر می گردد. به همین دلیل است که عمدتا در ساختمان های خیلی لوکس از این پنجره ها استفاده می شود و برای بیشتر افراد استفاده از این نوع پنجره ها مقدور نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس