پنجره شیشه ای چیست و چه مزایایی دارد

پنجره شیشه ای

پنجره شیشه ای – آیا می توانید به خانه های بدون پنجره فکر کنید؟ اگر در خانه، پنجره نباشد، فضای داخلی تاریک و ترسناک خواهد بود و احتمالاً احساس خستگی خواهید کرد. اما به لطف پنجره های شیشه ای، از چنین فضای داخلی ناراحت کننده و ناسالمی می توان جلوگیری کرد.

در گذشته، قبل از اختراع شیشه ، معمولاً پنجره ها از کاغذ، پارچه و گاهی با برش های نازک از تیله ساخته می شدند. حتی در آن زمان، فقط برای اتاق های مهم، پنجره قابل اجرا بود. سرانجام، در اوایل دهه 1800 بود که پنجره های شیشه ای به عنصری اصلی در خانه ها تبدیل شدند.

اهمیت پنجره شیشه ای

پنجره به همراه درب ها، ساختاری قابل توجهی را به خانه های ما ارائه می دهند. بر اساس قرار دادن پنجره و درب، کل چیدمان منزل برنامه ریزی شده است.

جدا از این، پنجره های شیشه ای مسئولیت تهویه  را بر عهده دارند. آنها یک گذرگاه صاف برای دود و بخار، بخار و هوا ایجاد می کنند تا از داخل و خارج منازل جریان یابد. این مانع از خفه شدن و بی حوصلگی در محیط داخلی می شود. پنجره های شیشه ای با کیفیت می توانند به جذابیت بصری کلی هر فضایی بیفزایند.

چرا پنجره شیشه ای را انتخاب می کنید؟

آیا شیشه شکننده نیست؟ حتی با یک ضربه ساده از هم جدا می شود و خطرات عمده آسیب دیدگی را ایجاد می کند. این امر به ویژه در حوادثی مانند حمله سارقین، زمین لرزه، طوفان و موارد دیگر پیش می آید. پس چگونه می توان از پنجره شیشه ای در امان ماند؟

مطابق با پیشرفت تکنولوژی، شیشه ها دیگر نمی شکنند. شیشه چندین پیشرفت تکنولوژیکی را پشت سر گذاشته است تا در برابر هرگونه آسیب، قوی تر، بادوام و غیرقابل نفوذ شود.

علاوه بر این، چندین فرآیند شیمیایی می توانند برای تولید انواع مختلفی از شیشه با ارزش افزوده تولید شوند که دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، عایق حرارتی، عایق صوتی و … هستند.

از همه مهمتر، نگهداری شیشه آسان است. با گذشت زمان، هیچ گرد و غبار، خاک و یا خوردگی جمع نمی کند. به همین دلیل این یک انتخاب عالی برای پنجره است.

مزایای پنجره شیشه ای

انواع شیشه های موجود : یخ زده ،شیشه آبدیده، لمینیت، رنگی، کم E، مقاوم در برابر آتش، شیشه صوتی می باشد.

برای راندمان انرژی، استفاده از پنجره های شیشه ای کم مصرف توصیه می شود. خاصیت عایق حرارتی بالا آنها می تواند از ورود گرما به میزان قابل توجهی جلوگیری کند. علاوه بر این، آنها از تابش خورشید و اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت می کنند.

در صورت شکستن، این شیشه ها به تکه های مکعبی مانند خرد می شوند و به ترتیب در بین لایه مخصوص PVB گیر می کنند. این خطر آسیب دیدگی جدی را کاهش می دهد

گزینه های متنوعی ارائه می دهد

از بین عناصر مختلف معماری ، انعطاف پذیری شیشه بی نظیر است. می توان از آن برای ایجاد چندین سبک پنجره استفاده کرد. چه شیشه ای ، دو آویز ، تخته سنگ ، کشویی یا سبک های آویز ، پنجره های شیشه ای با همه آنها سازگار است.

تهویه مناسب و ایجاد روشنایی مناسب

چه اتفاقی می افتد هنگامی که عبور آسان برای هوا وجود ندارد؟ اگر تهویه مناسبی برای تهویه وجود نداشته باشد ، فضای شما شروع به بوی بد می کند و مکان را برای پرورش میکروب ها مستعد می کند که برای سلامتی شما خطرآفرین خواهد بود.

پنجره های شیشه ای مناسب این مسئله را برطرف می کنند. آنها می توانند با ارائه یک گذرگاه از جریان هوای یکپارچه ، فضای داخل خانه را راحت و سالم نگه دارند. این در تسهیل تهویه و تهویه متقابل کمک می کند. برای این که این اتفاق بیفتد ، قرار دادن پنجره مناسب لازم است.

علاوه بر این، پنجره های شیشه ای می توانند نور طبیعی ورودی به خانه شما را افزایش دهند. برای بهبود “نور روز” در فضای خود می توانید از پنجره های خلیج ، چراغ های روشن ، واحدهای ثابت یا پنجره های بزرگ شیشه ای گوشه ای استفاده کنید.

فراموش نکنید که نور طبیعی توهم فضای گسترده ای را فراهم می کند. بنابراین فضای داخلی شما از آنچه بزرگتر است، بزرگتر به نظر می رسد.

مهمتر از همه، این می تواند به شدت روحیه شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید از نظر علمی باعث افزایش سطح سروتونین می شود، سروتونین هورمونی است که استرس را مهار می کند.

بیشتر بخوانید:

پنجره دوجداره

نمایندگی هافمن در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس