استفاده از پنجره های بزرگ در دکوراسیون خانه

دکوراسیون خانه با پنجره های بزرگ

استفاده از پنجره های بزرگ در دکوراسیون خانه می تواند فضای خانه را مدرن تر و زیباتر نماید. این نوع پنجره ها که به نوعی یکی از جدیدترین مدل پنجره های دوجداره به حساب می‌آید، محیط را دلباز تر نموده و از نظر بصری جلوه زیبایی به بنا خواهد بخشید. ممکن است شما هم در فکر پیاده سازی این ایده در خانه و یا ویلای خود باشید پس در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی های این مدل طراحی آشنا شده و معایب و مزایای آن را بشناسید.

به چه دلیل از پنجره های بزرگ در دکوراسیون خانه استفاده می گردد؟

پنجره ها را از جمله فاکتورهای معماری می توان برشمرد که ارتباط بین محیط بیرون و داخل خانه را برقرار نموده و نور طبیعی خورشید را به فضای داخلی هدایت می کند. حالا اگر منظره روبروی خانه طبیعت زیبایی داشته باشد، پنجره های بزرگ تر می تواند این زیبایی را مهمان لحظات شما کرده و فضایی گرم و صمیمی را در کنار طبیعت برایتان به ارمغان بیاورد.

پنجره های بزرگ در دکوراسیون-sayanwin.com

بحث هزینه در پنجره های بزرگ

زمانی که قصد دارید دکوراسیون خانه را با نصب پنجره های بزرگ تر تغییر دهید، بحث اصلی قیمت شیشه نیست. شیشه فقط بخشی از ماجرا است. در چنین مواردی توجه به جنس پنجره و نوع آن، اندازه چارچوب که باید نسبت به ضخامت پنجره و مدل آن تعیین گردد از دیگر عوامل مهم به شمار می روند.

در مواردی هم که قصد بازسازی دارید و ایده استفاده از پنجره های بزرگ تر را در سر دارید، لازم است به محل عناصر حامل و احیانا جایگزینی برای آنها باشید. این موضوع می تواند علاوه بر معماری ساختمان از نظر مهندسی هم بر استانداردهای ساخت بنا تاثیرگذار باشد.


قیمت درب و پنجره UPVC چگونه محاسبه میشود؟

پنجره های بزرگ و تمیزکاری آنها

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در این رابطه می توان به آن اشاره نمود، نحوه تمیز نمودن پنجره های بزرگ است. در گذشته تمیزکاری پنجره امری وقت گیر و خسته کنند بود ولی امروزه دیگر از روش های سنتی برای تمیزکاری کمتر استفاده می گردد. روش های جدیدی که کار را برای شما راحت تر نموده اند می توانند خیلی کارآمد باشند. مایعات پاک کننده شیشه که با استفاده از آنها شیشه دیرتر گرد و غبار را به خود جذب می کند، دستگاه های پاک کننده شیشه ای مدولار، استفاده از برچسب های شفاف و … از روش هایی هستند که مخصوصا در پنجره های بزرگ تر می توانند به کمک تان بیایند.

در ادامه به ذکر مزایا و معایب این پنجره ها می پردازیم.

sayanwim.com

استفاده از این نوع پنجره ها در دکوراسیون خانه چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

از نظر معماری پنجره های سراسری و یا دیوارهای شیشه ای که در یک سمت خانه طراحی شده باشند، می توانند کیفیت زندگی در چنین حانه ای را افزایش داده و ارزش مادی و معنوی زندگی در چنین محیطی را نیز ارتقاء خواهند داد. علاوه بر این، این موضوع می تواند مزایای دیگری هم به دنبال داشته باشد که عبارتند از :

  1. استفاده از هوای سالم
  2. استفاده بهینه از نور خورشید
  3. ایجاد فضایی بی مانند و دلباز
  4. برخورداری از ظاهری لوکس و مدرن
  5. برقراری بیشترین ارتباط با محیط

بدون شک این ها تنها بخشی از مزایای پنجره های بزرگ هستند.


نمای کرتین وال چیست؟

استفاده از این نوع پنجره ها در دکوراسیون خانه چه معایبی می تواند داشته باشد؟

استفاده از پنجره های بزرگ هم مانند مسایل دیگر در کنار مزایایی که دارد می تواند معایبی هم داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. هزینه بالا : پنجره بزرگ یعنی هزینه اضافه که بودجه بیشتری را طلب می کند.
  2. افزایش مصرف انرژی : استفاده از پنجره های بزرگ می تواند گرما و سرما را هم مانند نور خورشید از خود عبور دهد. بنابراین در منازلی که از این پنجره ها استفاده شده است، انتظار می رود فضای داخلی در تابستان گرم و جهنم باشد و در زمستان هم محیط را سردتر خواهد نمود. این موضوع مصرف انرژی را برای مطبوع نمودن فضای داخلی افزایش می دهد.
  3. ناسازگار با محیط زیست: به دلیل افزایش مصرف انرژی با محیط زیست سازگاری ندارد.

جمع بندی

تغییر دکوراسیون خانه با پنجره های بزرگ می تواند ایده بسیار زیبایی باشد ولی برای خلاصی از نکات منفی آن می توانید از پنجره های دوجداره و یا سه جداره برای این منظور استفاده کنید و در بحث عایق بندی پنجره وسواس بیشتری به خرج دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس