نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره های upvc

نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره های upvc

نحوه باز و بسته کردن پنجره upvc به دلیل اینکه از تنوع بالایی در انواع مختلف برخوردار است ممکن است کمی خاص باشد، پنجره های دو جداره upvc نسل جدیدی از پنجره ها هستند که به دلیل استفاده از دو لایه شیشه، یراق آلات مناسب و … نسبت به حرارت و صدا عایق هستند. این پنجره ها به دلیل این که از تنوع بسیاری برخوردار هستند، توانسته اند طرفدارانی با سلیقه های مختلف پیدا کنند.

نحوه باز و بسته کردن پنجره upvc

باز و بسته نمودن این مدل از پنجره ها با مدل های کلاسیک و سنتی آنها بسیار متفاوت است. اغلب افرادی که از پنجره های upvc برای جایگزینی پنجره های قدیمی خود استفاده کرده اند، بعد از مدتی با مشکل مواجه شدند. این افراد به دلیل ناآگاهی از نحوه صحیح باز و بسته کردن پنجره ها تصور می کنند که یا پنجره نیاز به رگلاژ دارد و یا قفل آن ایراد پیدا کرده است.

پنجره ترمال بریک

برای استفاده صحیح از پنجره upvc  لازم است نحوه درست و صحیح باز و بسته نمودن آنها را یاد بگیرید.

  1. پنجره لولایی با یراق تک حالته و فرانسوی

پنجره های تک حالته به صورت لولایی باز و بسته می شوند و به حالت تک حالته نیز از قابلیت بازشویی برخوردار هستند.

  • نحوه باز کردن: باید دستگیره را به چپ و یا راست تا اندازه ای بچرخانید که دستگیره از پایین به وسط حرکت کند.
  • نحوه بستن: اگر دستگیره پنجره پایین قرار داشته باشد، پنجره بسته و قفل می شود.
  1. پنجره دو حالته

در مورد این مدل پنجره باید اشاره نماییم که مانند پنجره های لولایی است، فقط بازشوی در پنجره های دو حالته به دو صورت انجام می گیرد. به همین علت است دستگیره در این مدل در سه جهت می تواند قرار بگیرد.

  • قفل : این مدل وقتی که دستگیره اش رو به پایین قرار داشته باشد قفل است.
  • حالت اول : در صورتی می توان این پنجره را به طرفین باز نمود که دستگیره در وسط باشد که این حالت اول است.
  • حالت دوم : در حالت دوم پنجره را می توان از قسمت بالا بین 10 تا 30 سانتیمتر باز نمود. در این حالت دستگیره رو به بالا قرار خواهد گرفت.
  1. پنجره کلنگی

پنجره های کلنگی فاقد دستگیره بوده و برای باز و بسته نمودن این مدل بر روی آن زبانه و چفت در نظر گرفته شده است. کاربر می تواند این پنجره را از بالا و یا پایین باز نماید.

  • با پایین کشیدن چفت می توان زبانه را بیرون آورده و پنجره را باز نمود. در این حالت پنجره به میزان 40 سانتیمتر قابلیت بازشوندگی دارد.( تولید محتوا)
  1. پنجره کشویی

پنجره های کشویی به هنگام باز و بسته شدن، فضای کمتری را اشغال می کنند. در عین حال مکانیسم کار هم به راحتی انجام می گیرد. پنجره های کشویی به دلیل استفاده آسان رواج بیشتری دارند و از کارایی مناسبی هم برخوردار هستند. گفته شده است در حالت قفل دستگیره پنجره باید در پایین باشد.

  • نحوه باز کردن : برای باز کردن پنجره دستگیره را به سمت لنگه بازشو به اندازه ای بچرخانید که در وسط قرار بگیرد و سپس در طول ریل پنجره هل دهید تا باز شود.
  • نحوه بستن : برای بستن پنجره لازم است کارهای انجام شده را به حالت برعکس انجام دهید که کار دشواری نیست.

نکاتی که بهتر است در این رابطه بدانید

برای اینکه در آینده مشکلی برای باز و بسته کردن پنجره ها نداشته باشید، توصیه می کنیم به هنگام نصب از نصاب بخواهید شیوه صحیح را به شما آموزش بدهد. می توانید هر گونه مشکلی داشتید در این زمان از تکنسین مربوطه سوال نمایید. زیرا اگر این کار را به درستی انجام ندهید می تواند به لولاها و یراق آلات پنجره آسیب وارد شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با نحوه باز و بسته شدن چند نوع رایج پنجره های upvc آشنا نماییم. انجام این کار می تواند به راحتی انجام بگیرد اگر با روش صحیح و اصولی کار، آگاه باشید. البته کار دشواری نیست و به مرور زمان که چند بار انجام دادید حتما به نحوه باز و بسته شدن پنجره ها عادت خواهید نمود.

1 دیدگاه برای “نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره های upvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس