راهنمای خرید پنجره دوجداره

راهنمای خرید پنجره دوجداره

در این مطلب به توضیح کامل ترین راهنمای خرید پنجره دوجداره می پردازیم، شیشه هایی که برای پنجره های ساختمان استفاده می شوند با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده اند. نوع به روز شده شیشه های پنجره را می توان در پنجره های دو جداره دید. مزایایی که این پنجره ها دارند توانسته است تحول شگرفی در زمینه ساخت و ساز بنا ایجاد نماید. امروزه شاهد تنوع بسیار زیاد پنجره های دو جداره هستیم. این مدل ها با توجه به کیفیت ساختاری از قیمت های متفاوتی هم برخوردار هستند. با تنوع بسیار زیاد این پنجره ها دیگر در مورد خرید آنها مشکلی نخواهید داشت، تنها مشکل اصلی این است که از بین این حجم از تنوع کدام بهتر است؟

در ادامه با اطلاعات تکمیلی در این رابطه با شما هستیم.

نکات مهم که در راهنمای خرید پنجره دوجداره لازم است بدانید:

با توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم حتما شما هم مطمئن شدید که پنجره دو جداره می تواند بهترین گزینه باشد. پس برای خرید بهتر است یک سری اطلاعات اولیه در این رابطه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: پنجره ترمال بریک

نقش پروفیل در پنجره های دو جداره

از مهمترین عواملی که باید مورد توجه قرار بگیرد پروفیلی است که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این پروفیل ها را می توان بر اساس ویژگی ای که دارند استفاده نمود. متاسفانه در ایران بدون توجه به این موضوع پروفیل را نسبت به قیمت آن انتخاب می کنند.

نکاتی که در انتخاب پروفیل باید به آنها توجه گردد:

  • ضخامت دیواره

استاندارد در نظر گرفته شده برای ضخامت دیواره پروفیل در پنجره های دو جداره 3 میلیمتر اعلام شده است.

  • جنس پروفیل

استفاده از پروفیل های آلومینیومی و آهنی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و از آنها به دلیل هدر رفت انرژی استفاده نمی شود. نسل جدید پروفیل ها از جنس آلوود، آلومینیوم ترمال بریک و upvc تهیه می شود که کیفیت بسیار خوبی دارند.

نقش تقویت کننده گالوانیزه در پنجره های دو جداره

تقویت کننده گالوانیزه که در داخل پروفیل قرار می گیرد می تواند استحکام پنجره دو جداره را تامین نماید. ابعاد محفظه ای که تقویت کننده در آن قرار می گیرد، می تواند تعیین کننده گالوانیزه موردنظر باشد. دقت نمایید که ورق گالوانیزه کمتر از 1.5 میلیمتر نباشد.

نوار درزبندی در پنجره دو جداره

نوار درزبندی را از نوعی لاستیک که EPDM نام دارد، ساخته می شود. نقش اصلی این نوار ایجاد مقامت مناسب به هنگام باز و بسته شدن پنجره های دو جداره است. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است نوار درزبندی از نوع باکیفیت تهیه گردد.

اتصالات فلزی و یراق آلات موجود در پنجره دو جداره

از نظر هزینه باید اشاره کنیم که یراق آلات باکیفیت موجود در بازار از قیمت بیشتری برخوردار هستند که این عامل موجب استفاده برخی افراد از یراق آلاتی است که کیفیت کمتری دارند. البته کیفیت یراق آلات بیشتر به عواملی از قبیل ابعاد و نوع طراحی پنجره وابسته است. پس نیازی نیست در این رابطه حساسیت زیادی به خرج دهید.

جنس شیشه در پنجره دو جداره

شیشه ای که برای ساخت پنجره دو جداره به کار می رود از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت و کیفیت پنجره است. در زیر به عواملی که می تواند در انتخاب شیشه تاثیرگذار باشند اشاره می کنیم:

  • ضخامت شیشه
  • چسب شیشه
  • خلاء میان دو شیشه
  • رطوبت گیر شیشه

نقش طراحی در انتخاب پنجره دو جداره

طراحی پنجره های دو جداره در مقایسه با عوامل دیگری که ذکر شد، بیشترین نقش را در انتخاب افراد بر عهده دارد. در این راستا طراحان این پنجره سعی می کنند پنجره های خود را به گونه ای طراحی و تولید نمایند که بتوانند از دیگران پیشی بگیرند. در این بین تولیدکننده ای موفق تر خواهد بود که به دلیل استفاده از مصالح ارزان تر، پنجره را با قیمت تمام شده کمتری به دست مصرف کننده برساند.

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید پنجره دو جداره برای ساختمان نوساز خود دارید و یا می خواهید پنجره های قدیمی ساختمان خود را تعویض نمایید، لازم است این کار را با آگاهی انجام دهید. در این مقاله سعی شد تا با ذکر نکاتی که می تواند در انتخاب و خرید پنجره های دو جداره موثر باشند معرفی گردند. امید است این مطالب بتواند شما را در خریدتان راهنمایی کند.

خواهشمند است نظرات خود را در خصوص راهنمای خرید پنجره دوجداره با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس