پنجره دوجداره سقفی و انواع آن

پنجره دوجداره سقفی-sayanwin.com

پنجره دوجداره سقفی را می توان جایگزین سقف نمود. استفاده از پنجره در سقف موجب ورود نور طبیعی خورشید به فضای داخلی می گردد. علاوه بر این به هنگام شب نیز تماشای ستارگان می تواند برای شما جذاب باشد. به دلیل این که پنجره دوجداره سقفی دائما در برابر اشعه خورشید قرار می گیرد، لازم است پروفیل های آن از نوع باکیفیتی تهیه گردد.

کاربری پنجره‌ی سقفی

پنجره های دوجداره سقفی در دو نوع کلی کنترلی و دستی ساخته می شوند که می توان برای این پنجره ها از پرده نیز استفاده نمود. غالبا از پنجره های دوجداره سقفی برای مکان هایی از قبیل کارگاه ها، خانه های ویلایی، سوله ها، کارخانجات و ساختمان ها استفاده می گردد.

sayanwim.com

انواع مختلف پنجره‌های دوجداره سقفی

پنجره های دوجداره سقفی دارای دو نوع به قرار زیر است:

  • پنجره سقفی دوجداره نوع شیروانی

این مدل از سقف های دوجداره به حالت شیب دار هستند که در سال های قبل از آن به عنوان پوشش قسمت زیری سقف های شیروانی استفاده می شد که کاربرد زیادی نداشت. امروزه به علت این که اتاق زیرشیروانی در معماری معاصر بیشتر به چشم می خورد، استفاده از پنجره دوجداره سقفی شیروانی هم رواج بیشتری یافته است. کاربرد این پنجره بیشتر در شمال کشور و در خانه های ویلایی است.

  • پنجره دوجداره بالکنی سقفی شیروانی

چگونگی باز و بسته شدن پنجره دوجداره بالکنی سقفی شیروانی درست همانند پنجره دوجداره فرانسوی است. برای باز نمودن این پنجره نخست لازم است لنگه بالایی پنجره را به حالت سایه بانی به جهت بیرون باز کنید و بعد از آن لنگه پایینی را به میزان 90 درجه از امکان بازشویی برخوردار خواهد بود. در صورت استفاده از نرده های تاشو این پنجره می تواند به عنوان جان پناه مناسبی استفاده گردد.

مزایای استفاده از پنجره‌های سقفی

استفاده از این پنجره ها، که نسل جدیدی هستند، می تواند مزایای بسیاری داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. ورود نور : استفاده از این نوع پنجره می تواند نور خورشید را مستقیما به فضای داخلی منتقل نموده و فضا را به صورت طبیعی روشن نماید.
  2. خروج هوای گرم : قابلیت خروج هوای گرم از داخل ساختمان
  3. گرم نمودن فضا در زمستان : به دلیل تابش نور مستقیم آفتاب در فصل زمستان می توان فضای داخلی را گرم نمود.
  4. صرفه جویی در هزینه ها : پنجره‌های دوجداره سقفی علاوه بر جلوه بصری زیبایی که به ساختمان می دهند، می تواند در هزینه ها صرفه جویی نموده و سازگاری بیشتر با محیط از خود نشان می دهد.
  5. مصرف انرژی کمتر : به علت ورود نور کافی از طریق این پنجره ها، بشدت مصرف برق کاهش می بابد.
  6. مناسب رشد گل و گیاه : پنجره های سقفی به دلیل روشنایی مناسبی که دارند برای رشد گیاهان بسیار مناسب هستند.

معرفی بیشتر و ایده هایی برای استفاده از پنجره‌های دوجداره سقفی

پنجره دوجداره سقفی می توانند گزینه مناسبی برای طراحی و دکوراسیون مدرن باشند.
در صورتی که برای اتاق پذیرایی از آنها استفاده گردد علاوه بر زیبایی و افزایش نور، می توانند با سازگاری با دکوراسیون داخلی فضای محیط را مدرنتر نمایند.

کلام آخر

پنجره دوجداره سقفی درست همانند پنجره های دیگر است و تمام خواص و ویژگیهای دیگر پنجره های دوجداره را دارد.
تنها فرق مساله در این است که مد سقفی ابن نوع پنجره ها به جاب دبوار بر روی بام یه سقف خانه نصب میشوند.
استفاده از پنجره های سقفی می تواند علاوه بر افزایش روشنایی و صرفه جویی در هزینه ها، معماری مدرن را مهمان ساختمان های شما نموده و فضا را دل انگیزتر نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس