اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره اولین موردی که در مورد تامین امنیت نقش دارد. حفاظ ها به مرور زمان علاوه بر تنوع در نوع، از نظر شکل ظاهری هم دچار تغییر و تحول شده اند. امروزه به دلیل رشد و پیشرفت در بسیاری از زمینه ها، در حیطه تامین امنیت هم پیشرفت های خوبی صورت گرفته است. طراحی و تولید قفل های هوشمند، دوربین های مدار بسته و دیگر لوازم هوشمند نیز تحول شگرفی در تامین امنیت بوده است.

چرا حفاظ در مقایسه بر دیگر لوازم هوشمند حفاظتی ارجحیت دارد؟

با وجود لوازم هوشمند امنیتی چگونه است که باز هم بسیاری افراد ترجیح می دهند در بحث امنیت از حفاظ برای پنجره های خود استفاده نمایند؟

جواب بسیار ساده است. درست است که این لوازم می توانند امنیت بهتری را فراهم نمایند ولی ممکن است این سیستم ها از سوی افراد سودجو و متقلب هک شوند.

حفاظ پنجره دوجداره

معمولا افراد بیشتر وقت روزانه خود را به دلایل مختلف در خارج از خانه می گذرانند. مسلما تامین امنیت خانه در این مواقع برای هر فردی ضروری بوده و اهمیت زیادی دارد. تلاش برای رفع این چالش دغدغه فکری افراد تلقی می گردد. آمار نشان می دهد که تقریبا 30 درصد سارقین از طریق پنجره ها و درب خانه به داخل ساختمان وارد شده و اقدام به سرقت می کنند.

مزایای استفاده از حفاظ برای پنجره

  1. تامین امنیت و ضدسرقت نمودن ساختمان

با قرار دادن حفاظ می توان محیط داخلی خانه را از دسترس سارقین و مهاجمان محافظت نمود.

  1. جلوگیری از سقوط افراد

حفاظ می تواند به عنوان مانعی برای سقوط ناگهانی و اتفاقی افراد به سمت بیرون باشد.

  1. زیبایی ساختمان

استفاده از طرح های متنوع حفاظ، می تواند در زیبایی بصری نمای ساختمان تاثیر مثبتی داشته باشد.

  1. محافظت از شیشه پنجره

قرار دادن حفاظ برای پنجره های دو جداره علاوه بر موارد ذکر شده می تواند از شیشه و قاب پنجره هم در مقابل ضربات احتمالی به آنها محافظت نماید.

آیا در پنجره های دو جداره نصب حفاظ ضروری است؟

درست است که پنجره های دو جداره به دلیل استفاده از شیشه ضخیم دو لایه، در مقایسه با انواع دیگر مقاومتر هستند ولی در هر صورت شیشه آسیب پذیر است و نمی تواند در برابر ضربه و صدمات دیگر مقاومت نماید. به عنوان مثال استفاده از حفاظ آهنی به دلیل مقاومت بالا می تواند امنیت کامل را تامین نماید.

ابعاد و جنس حفاظ پنجره دو جداره

حفاظ پنجره دو جداره در ابعاد مختلف که جنس های متفاوتی هم دارد ساخته می شود. لازم است قبل از نصب، پنجره را دقیقا اندازه گیری نمایید و با طراحی مناسب حفاظ خود را تهیه و نصب کنید.

جنس این حفاظ ها عموما از استیل و یا آهن انتخاب می شوند تا با استفاده از خاصیت ضدزنگ بودن آنها مقاومت شان نیز تامین گردد.

لوازم و ابزار لازم برای نصب حفاظ

برای نصب حفاظ پنجره ها در بیشتر اوقات از یک سری لوازم کوچک و پرکاربرد از قبیل پروفیل پنجره دو جداره و نیز قوطی هایی که بر روی چارچوب و پنجره قرار می گیرد، استفاده می گردد.

مقایسه انواع مختلف حفاظ پنجره های دو جداره

در مورد انتخاب نوع حفاظ پنجره لازم است به عوامل مختلفی از قبیل آب و هوای منطقه، محل نصب، نمای ساختمان و میزان مقاومتی را که مدنظر دارید، توجه نمایید. سپس بر اساس آنها بهترین گزینه را از بین انواع مختلف انتخاب کنید. در بین حفاظ های استیل و آهنی، حفاظ های آهنی استحکام بیشتری دارند ولی این موضوع نسبی است و بهترین نوع باید بر اساس شرایط انتخاب گردد.

نکاتی در مورد انتخاب نوع حفاظ بر اساس آب و هوا

در مورد انتخاب نوع حفاظ لازم است به آب و هوای منطقه حتما دقت نمایید. می توان یا یک مثال اهمیت موضوع را بیشتر نشان داد. حفاظ مناسب برای پنجره دو جداره در مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند، استیل، وینیل و شبه چوب است. این مدل ها می توانند در مقابل رطوبت هوا مقاومت نمایند. این در صورتی است که مثلا استفاده از وینیل در منطقه ای که گرد و غبار در آن بیشتر است، ممکن نیست. وینیل قابلیت جذب گرد و غبار را دارد که بایستی مرتبا تمیز گردد. در این مناطق حفاظ های فرفوژه و آهنی توصیه می گردد.

خواهشمند است نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا پیام بدهید!
تماس